Катрин Деньов се връща на снимки след инсулт

Не обича да я наричат секссимвол

Френската кинолегенда Катрин Деньов, която преживя исхемичен инсулт в началото на ноември миналата година, се връща на снимачната площадка на 6 юли, оповести Le Figaro. Тя напълно се е възстановила и продължава прекъснатите заради болестта й снимки на филма De son vivant (“Приживе”) на режисьора Еманюел Берко. Двамата са работили заедно и в други проекти, този път Деньов влиза в ролята на майка, чийто син е болен от рак.

За щастие последиците от мозъчния удар са ограничени и не са засегнали двигателните функции на 76-годишната актриса. Смята се, че инсултът е причинен от преумора поради прекалено натоварения график на звездата на френското кино с над сто филма, която нито за ден не е преставала да се снима, дори на тази възраст. Според други виновни са цигарите, с които актрисата така и не се разделя през целия си живот, въпреки че прави опити. Успява дори да спре пушенето за цели 11 години, но после се предава поради “глупави причини”, както признава. След престой в рехабилитационен център тя продължи да се възстановява от инсулта в дома си в Париж и сега вече се чувства готова да застане отново пред камерата.

Катрин Деньов е родена на 22 октомври 1943 г. в семейство на артисти. За първи път се снима, когато е 13-годишна, но истинската слава я спохожда след участието й в мюзикъла на Жак Дени “Шербурските чадъри” през 1964 г. Следват “Отвращение” на Роман Полански (1965) и “Красавицата на деня” на Луис Бунюел (1967), с които затвърждава славата си на дистанцирана и мистериозна красавица.

Пресата по света я нарича по различни начини. За французите тя е “ледена девица”, “студена блондинка” и “символ на женствеността”. За англичаните е “кубче лед в чашата с уиски”. Според американците е “най-красивата жена на света”. Самата Катрин предпочита да се обръщат към нея с “мадмоазел”, защото “мадам” й добавя излишна бръчка, и нарича себе си “сфинкс”. А на определението, че е най-красивата в света, отговаря: “Аз не се смятам за много красива жена. Смятам себе си за жена, която изглежда добре. При това далеч не винаги”.

За нея остаряването на жената никак не е просто, особено за актрисата. Но то в никакъв случай не трябва да се превръща в натрапчива мисъл. Деньов го доказва с достойнството, с което приема всяка изминала година, която я приближава към 80-те. Тя не се чувства уморена от светския живот, винаги е на първия ред на ревютата на любимите си марки Louis Vuitton и Saint Laurent Paris, не пропуска и кинофестивала в Кан. Може би затова на 73-годишна възраст я поканиха в новата рекламна кампания на Louis Vuitton, където тя се снима как съблазнява 29-годишния френски актьор Кевин Мишел. Отзивите за нея отново бяха блестящи: “Катрин Деньов както винаги е безупречна. Тя е легенда”, “Прекрасната Катрин”, “Неподвластна на времето”...

Актрисата не обича да я наричат секссимвол, макар да е изиграла много роли, в които е “жена до мозъка на костите”, и да се е снимала за сп. “Плейбой” в годините на младостта си, през 1965-а. Тя е била женена само веднъж - за лондонския фотограф Дейвид Бейли, от 1965 до 1972 г., но има богата извънбрачна биография. От съжителството с режисьора Роже Вадим се ражда синът й Кристиан, а с актьора Марчело Мастрояни - дъщеря й Киара. Съжителства още с режисьора Хю Джонсън и журналиста Пиер Лескюр, има романи със Серж Генсбур, Джони Холидей, Луис Бунюел, Жерар Депардийо, Франсоа Трюфо. На нея принадлежи крилатата фраза: “Над-добрият начин да запазиш любовта на мъжа е да не се омъжваш за него”. Казвала е още, че флиртът много прилича на таблетка: никога не можеш да знаеш предварително какви ще бъдат страничните ефекти...

Катрин Деньов винаги е имала активна гражданска позиция и е използвала влиянието си там, където е виждала смисъл. През 1971 г. подписва манифест за легализация на абортите. Подава съдебен иск срещу жълтото издание “Воаси”, което пише, че актрисата ненавижда Елизабет Тейлър, Бриджит Бардо и Изабел Аджани, и печели внушителна сума за нанесени морални щети. Участва във всевъзможни протестни акции, а миналата година се обяви в защита правата на мъжете, осъдени от движението #MeToo. По-късно уточни, че всъщност е против “манталитета на стадото”.

През 1985 г. Деньов се съгласи да позира за изработката на скулптурен бюст на френския символ на свободата и революцията - Мариана, казвайки, че смята това за свой граждански дълг: “Винаги съм била против мумификациите. С изключение бюста на Мариана: това стана в резултат на общественото мнение в цялата република, което е важно за мене. Разбрах, че такава жена, каквато съм аз, която не живее в брак и има деца извън брака, символизира французите”.

Световното кино очаква своя идеал за жена и Катрин Деньов много скоро ще се завърне в него.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Шоубизнес