Класиката остава жива - 12 цилиндъра и суперлукс

Bentley Flying Spur съчетава бързината на спортна кола и разкоша на лимузина

Суперлуксозна и тежка лимузина с бързина на спортна кола – Bentley Flying Spur изкушава със скоростните качества на Ferrari и разкоша на Rolls-Royce. Новият модел излиза на пазара в Европа след броени дни на цени от 215 000 евро нагоре (с екстрите дори над 300 000 евро). Купувачите с дълбоки джобове вероятно ще бъдат раздвоени от дилемата дали да потънат блажено в удобната задна седалка или да хванат волана и да пришпорят 635 бензинови коня.

Новата, трета поред, генерация Flying Spur е истински колос на пътя. Лимузината е дълга 5,30 м, широка 1,96 м, а разстоянието между предната и задната ос е 3,20 м. Нищо чудно, че автомобилът тежи 2435 кг без никакви течности и товари. Мощният двигател W12 от концерна майка Volkswagen превръща пътуващия дворец в господар на лявата лента на магистралите.

Грандиозният мотор с работен обем 6,0 л използва нагнетяване с два турбокомпресора, благодарение на които генерира максимална мощност 635 к.с. и въртящ момент 900 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,8 секунди, а максималната скорост достига 333 км/ч. Тези показатели са на нивото на спортните купета и кабриолети на Ferrari, които обаче тежат един тон по-малко.

Отделно Bentley изкушава почитателите на 12-цилиндровите мотори, които вече са на изчезване в автомобилния свят и постепенно отпадат от гамата на премиум производителите. Моторът W12 под капака на Flying Spur е оборудван с технология за изключване на цилиндри, когато не работи под пълно натоварване. И въпреки това средният разход на гориво възлиза на 14,8 л (по данни на производителя).

Агресивният дизайн по новата стилистична линия на Bentley афишира гръмко бързината и тежестта на Flying Spur. Монументалната вертикална решетка, комбинирана с традиционните кръгли LED фарове със структура на кристали, ясно демонстрира фирмената идентичност на лимузината. На видно място върху решетката се намира осветената емблема на Bentley, която се показва или се прибира при натискане на бутон от водача.

Работата на шофьора да управлява автомобила е улеснена от най-модерните електронни системи и технологии. Сред тях са завиващите задни колела и трикамерното въздушно окачване с адаптивни настройки. Регулирането на твърдостта се извършва с 48-волтова система на амортисьорите, които имат и функция да неутрализират накланянето на каросерията в завои при висока скорост.

Който седне отзад, попада в суперлукса на разточително кресло с многобройни настройки, подгряване, охлаждане, вентилация и масажна функция. Благодарение на увеличеното с 13 см междуосие до 3,20 м мястото за краката е в изобилие, а ръцете на пътника могат да бъдат заети с управлението на новата инфо-развлекателна система с таблети и интеграция на смартфони.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили