Комитова: Път Е79 Даскалово - Дупница няма акт 16 (ВИДЕО)

Път Е79 Даскалово - Дупница няма акт 16. Това каза по време на брифинг служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова. Тя представи резултатите от проверката на ведомството след тежката катастрофа със северно-медонския автобус пред няколко дни.

„Историята на този път започва от 2002 г, с одобрен технически проект и разрешение за строеж. През 2006 г. има допълнително разрешение за строеж на пътни възли. АКТ 15 е издаден през 2007 г. и се води скоростен път с разрешена скорост 90 км/ч. Незнайно защо, през 2013 г. скоростта е увеличена на 120 км/ч. До ден-днешен пътят няма АКТ 16, защото не са приключили отчуждителни процедури, обясни министър Комитова. През 2012 г МС обявява участъкът Даскалово - Долна Диканя за национален обект и АПИ подписва нов договор за "Пътинвест инженеринг". Именно тези планове са едни от бавените процеси при изграждането на пътна инфраструктура“, допълни още Комитова.

„Не можем да твърдим, че вдигнатата на 120 км/ч е основната причина за катастрофата. Като грапавост пътната настилка е добра, в доста добро състояние. Относно маркировката - тя е възложена чрез ин хаус процедура на две фирми с един и същ собственик. Към датата на катастрофата има изпълнена само осевата линия, има около 6-месечно забавяне на изпълнение на маркировката. Мантинелата наречена "рибена опашка" е поставена през 2007 г и тогава отговаря на нормите. Към 2021 г. обаче има нови норми. Очевидно, катастрофата не е била с голяма скорост, но е възникнал пожар. Имаме много странно събитие - пожар, който според мен е основната причина за жертвите. Нямаме обяснение как точно е изгорял този автобус. Това, което МРРБ може да направи като краткосрочни мерки, е да подмени маркировката и да намали максимално допустимата скорост на 90 км/ч“, каза Виолета Комитова.

"Това, което нас ни притеснява, че още в самия проект напречните виражи на пътя са малко над 4%, което означава че скоростта трябва да е 90 км. При по-висока скорост превозните средства се отклоняват в ляво, а в случая с катастрофата, автобусът е тръгнал надясно, което е предпоставка да се предполага, че той се е движел с ниска скорост. Въпросът с т.нар. рибешки опашки е решен с промяна на нормите. Има забрана да се прилагат през 2021 г., което означава, че всички реконструкции, които ще се правят, трябва да бъдат съобразени с нормите. Промяната в мантинелите само на тази кратка отсечка би струвала около 30 млн. лв. Една от спешните мерки на МРРБ е скоростта да се увеличи на 90 км/ч до приключването на детайлния анализ и тогава да се определи максимално допустимата скорост. Второ - поставяне на светлоотразители на всеки 10-12 м в самата мантинела. Средносрочни мерки - подмяна на опасните мантинели но само в срещупосочното движение, изготвяне на финансова обосновка за извършване на необходимите работи по обезпечаване на пътната обстановка", заяви арх. Влади Калинов.

"Ние бяхме изненадани, че този път няма АКТ 16. От тук нататък започваме първо и най-интензивно да можем да инициираме завършването на процедурите и Подробните устройствени планове. Максимално бързо ще искаме да приключим всички процедури и да въведем този път в експлоатация, но не очаквайте, че това ще бъде автомагистрала. Този път не е проектиран никога да бъде автомагистрала и не отговаря на изискванията", каза зам.-министър Иван Шишков.

https://www.facebook.com/novinite.bnt/videos/410955400709424
Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика