Корав офроудър се ражда в кръчмата

Новият офроудър Ineos Grenadier прилича поразително на предишния Defender.

Ineos Grenadier е всъдеход от старото поколение с нова техника

Първата скица на модела е върху подложка за бира

Ето още едно доказателство, че някои от най-добрите идеи се раждат на маса. През една януарска вечер на 2016 г. британският милиардер Джим Ратклиф скицира върху картонената подложка на халбата си с бира автомобил за офроуд. Истински всъдеход от старото поколение с цели мостове, кабина върху шаси, блокажи на всички диференциали и максимално висок просвет.

В същия зимен ден преди четири години е произведен последният екземпляр от предишното поколение Defender - истинска икона за поклонниците на офроуда, какъвто е и сър Ратклиф. С богатството си от над 53 милиарда евро и като собственик на преуспяващата нефтохимическа компания Ineos (частичен наследник на популярната British Petroleum) богаташът прави опит да откупи правата върху легендарния Defender, но - без успех. Затова решава сам да създаде такъв корав автомобил за офроуд. След като материализира идеята си върху подложката на халбата си, той избира и името - Grenadier. Така се казва любимата лондонска кръчма на милиардера, в която се разиграва случката.

Година по-късно Джим Ратклиф основава компанията Ineos Automotive и привлича в нея водещи специалисти от Daimler, Volkswagen, Ford, Bentley и други марки. За разработката на новия модел Grenadier е сключен е договор с реномирания производител Magna Steyr в Австрия, откъдето излизат G-класите. Постигнато е и споразумение с BMW за 6-цилиндрови мотори, с испанската компания Gestamp - за производство на рами, а с италианската Carraro - за мостове. От ZF ще се взимат най-добрите 8-степенни автоматични трансмисии и това е знак, че в техническо отношение новият офроудър ще е на висота, за да бъде силен конкурент на малкото останали модели за тежки терени като Wrangler, Defender и G-класата.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили