Ренесанс за ванове и комбита
Експертите прогнозираха капсули и летящи коли, но вместо това лимузините, комбитата и вановете преживяват ренесанс. Електрификацията трябваше да преобърне автомобилния дизайн с главата надолу. Но вместо футуристични коли, по улиците излизат електрически версии на добре познати модели. Двигателите с вътрешно горене отстъпват, но силуетът на каросерията остава. Дори популярните SUV автомобили запазват формата си, за да се приспособят към нарастващите батерии.
Причината е следната - аеродинамиката е един от най-важните фактори за голям пробег на електрическите коли. Лимузини като Hyundai Ioniq 6 и Mercedes EQS поставят нови стандарти със своя коефициент на въздушно съпротивление от 0,21. Благодарение на това те изминават над 100 км по-далеч от своите конкуренти с едно зареждане на батерията. Много по-лесно и ефективно се постига добра аеродинамика с лимузина, отколкото със SUV.
Луксозният ван Lexus LM е представител на новата генерация в този сегмент.
Но не само лимузината, а и комбито се завръща. Благодарение на по-големия вътрешен обем и товарни възможности комбито с електрическо задвижване се превръща в алтернатива на SUV, но с по-добра аеродинамика и съответно по-дълъг пробег. Примери за това са модели като Opel Astra Sports Tourer Electric или Peugeot e-308 SW. Германските премиум производители също индикират, че имат интерес да продават електрически комбита.
За електрическия си флагман ID 7 германската марка Volkswagen също избра каросерия на лимузина.
Най-западналия откъм новости автомобилен сегмент в последните години на вановете също се възражда. EV9 на Kia и концептуалният Ioniq Seven на Hyundai показват как могат да се комбинират гъвкавост и пространство. Дори луксозни марки като Lexus или Volvo разчитат на ванове с висок комфорт. Китайските марки също развиват гамата си в тази насока.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш