Магазини разширяват площите си в моловете

Въпреки поредицата от затваряния и ограничителни мерки, засягащи моловете, нивата на свободните площи се задържат стабилни около 6-7%.

Интерес има към ритейл парковете

Ръст при бързооборотните стоки

Пазарът на търговски площи е умерено активен, но липсват нови марки, които да навлизат у нас. В търговските центрове редица магазини разширяват наетите от тях площи. Но не отварят много нови магазини в моловете.

“Несигурната обстановка прави търговците по-предпазливи относно разширяване на мрежата. Сегментите, при които има ръст, са основно бързооборотни и спортни стоки, дрогерии и дискаунт магазини. Повечето брандове вече имат силно присъствие в София и в търсене на възможности за разширяване се ориентират към ритейл парковете. Те са все още слабо развити, но дават добра и рентабилна възможност за навлизане на пазара в регионалните градове”, посочва Красимир Петров, мениджър “Управление на активи и търговски площи” в консултантска компания у нас.

Близо 52 хил. кв. м в ритейл паркове са в строеж или в етап на планиране. Общият обем на съществуващите площи доближава 180 хил. кв. м, но гъстотата им е значително по-малка спрямо средните нива в Югоизточна Европа. У нас на 1000 жители се падат едва 27 кв. м от ритейл паркове, докато гъстотата в Сърбия и Румъния е съответно почти два пъти и почти три пъти по-висока.

Въпреки поредицата от затваряния и ограничителни мерки, засягащи моловете, нивата на свободните площи се задържат стабилни около 6-7%. Наемите за първокласни площи в София са около 34 евро/кв. м. В ритейл парковете наемите са по-ниски - приблизително 8-10 евро/кв. м в столицата и 7-9 евро/кв. м за областните градове.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Имоти