Магията на Porsche обиколи България

Роудшоуто на култовата марка събра уникални за шофиране автомобили

В директното сравнение изпъкват специфичните качества на всеки модел

Пълните качества на един автомобил като моделите от легендарната марка Porsche се разкриват само тогава, когато седнеш на спортната седалка, хванеш в ръце удобния волан и натиснеш газта в пътуване на по-дълга дистанция. Именно тази възможност дава традиционното събитие Porsche Experience – запознанство с колите на германския производител, съпроводено от вълнуващо удоволствие да ги шофираш.

Тази година участниците в роудшоуто в България имаха на разположение почти цялата гама спортни автомобили Porsche, с изключение на моделите 718. Гостите имаха възможност да сравнят моделите непосредствено с последователно тестване на няколко коли. Така всеки може да придобие реална представа за приликите и разликите между тях. В съпоставката се трупат директни впечатления от автомобили, които носят най-актуалните технологии и тенденции в индустрията като най-новото поколение Cayenne, хибридната Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo, първото чисто електрическо Porsche Taycan Turbo и до легендарното 911 в спецификация Targa 4 GTS. Наред с тях участниците в роудшоуто тестваха и новото Porsche Macan T, което е премиерно за българския пазар.

По вълнуващ и разнообразен маршрут с дължина около 260 км от София до Сопот конвоят от автомобили Porsche премина през градско шофиране, бързи пътища и живописни завои. В такива условия динамиката, мощността и образцовото пътно поведение на Porsche провокират водачите да пришпорват автомобилите до границата на позволеното, че и над нея. А за всички е ясно, че колите могат много повече.

Поредното доказателство идва от премиерата на новия модел Macan T. Това е първият модел с четири врати на марката, който получава означението T след 911 и 718, което идва от Touring и афишира традицията на чистото удоволствие от карането. Автомобилът е със специално настроено кормилно управление и окачване, снижено с 15 мм. Специфично за модела е и серийно оборудване, целящо подчертано динамично усещане зад волана. Задвижва се от лек 2-литров двигател с мощност 265 к.с. и въртящ момент 400 Нм. Ускорението от 0-100 км/ч отнема 6,2 сек, а максималната скорост е 232 км/ч.

По-големиятт Cayenne отдавна се е превърнал в легенда. През 2022-а моделът навършва 20 години и е изумително през каква еволюция премина той. Актуалната генерация издига съчетанието между комфорт и спорт на още по-високо ниво. Тестовият автомобил се задвижва от 3-литров V6 с 340 к.с. и 450 Нм, които с лекота ускоряват тежащия малко над 2 тона Cayenne за 6,2 секунди или дори 5,9, ако е поръчан със Sport Chrono пакет. Максималната скорост е 245 км/ч, но динамиката е една от силните страни на модела. Способността за преодоляване на дълги разстояния без умора за шофьор и пътници – това е голям плюс на модела. Опционалният кожен салон Truffle Brown/Cohiba Brown неслучайно се нарича Club. Той създава усещане за уют и високо качество, подсилени от чудесната работа на въздушното окачване.

Наелектризиращи Taycan и Panamera

Panamera е третият модел на Porsche заедно с Macan и Cayenne, който се произвежда във високотехнологичната фабрика на марката в Лайпциг. Комбинацията на спецификацията Panamera 4 E-Hybrid с версия на купето Sport Turismo е страхотна.

Силата на модела е в хибридната техника, която се състои от електрически мотор с мощност 100 кВт, интегриран в 8-степенната PDK скоростна кутия. Оттам той предава своя мигновен въртящ момент от 400 Нм директно на колелата, а 2,9-литровият битурбо V6 генерира 330 к.с. и 450 Нм. Сумарните характеристики на хибридната система са 463 к.с. и 700 Нм.

Батерията е разположена в пода на багажника и вече е с капацитет от 17,9 кВтч вместо 14,1 кВтч в предходния модел. Той е достатъчен за чисто електрически пробег от 64 км.

Наелектрезиращо усещане създава и Taycan Turbo, който разполага с два електромотора и мощност 625 к.с. В режим Launch Contro’ за кратко ресурсът се увеличава до 680 к.с. и 850 Нм и спортният автомобил с четири врати се изстрелва от място до 100 км/ч за едва 3,2 сек. Спринтът от 0-200 км/ч трае 10,6 секунди, а максималната скорост е ограничена на 260 км/ч. Уникална за модела е 2-степенната скоростна кутия на задната ос – при нормално каране се активира втора предавка за по-ниска консумация на енергия, а при ускорение се включва първа.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили