„Мек“ хибрид с иновативна трансмисия

Третото поколение Hyundai i20 предлага повече комфорт и технологии

С по-ниска, но по-широка и по-дълга каросерия на пътя през тази година излиза третото поколение Hyundai i20. Премиерата му ще се състои след броени дни на изложението в Женева. Новият модел грабва окото с изцяло нов дизайн, богато оборудване и най-модерни системи за безопасност. Още от пръв поглед автомобилът прави впечатление с по-динамичните си пропорции и атлетична стойка.

С малки промени на размерите като снижаване на покрива с 2,4 см, увеличаване на широчината с 3 см и дължината с 0,5 см, както и на междуосието с 1 см, е постигната по-ефектна визия. Спортният характер на автомобила личи по новите брони, решетката, красивите 17-инчови джанти и агресивния светлинен почерк. Купувачите могат да избират между 10 цвята на каросерията и комбинация с черен покрив.

Оформлението на интериора създава усещане за естетика и високо качество. Направените подобрения в комбинация с дизайнерските решения придават на купето свеж и привлекатален вид. Изцяло новите врати обгръщат арматурното табло и сякаш се сливат с контролните уреди. Воланът е оборудван с модерни превключватели, а цветните му акценти са съчетани в целия интериор. Новите размери осигуряват повече пространство за пътниците на задната седалка. Багажният обем също е увеличен с 25 л и вече достига 351 л. Реално Hyundai i20 може да се ползва не само като градски, а като универсален компактен автомобил от млади семейства.

Като задвижване бъдещите купувачи имат избор между два двигателя с три варианта на трансмисия. Така моделът покрива различни изисквания за мобилността на потребителите в големия град. Бензиновият мотор 1,0 GDI се предлага в две нива на мощност – 100 и 120 к.с. За първи път на този двигател може да се инсталира 48-волтова хибридна система. Тя е опция при варианта със 100 к.с. и стандарт при 120 к.с.

48-волтовата система тип „мек хибрид“ намалява разхода на гориво и отделяния въглероден двуокис с 3-4%. Тя се комбинира със седемстепенна трансмисия с двоен съединител или с новоразработена шестстепенна интелигентна ръчна трансмисия. Механичната кутия отделя двигателя, когато водачът освободи газта, което позволява на колата да влезе в режим на инерция и да спести гориво.

Алтернатива на 1,0-литровия мотор GDI е по-голям атмосферен 1,2-литров MPi двигател с четири цилиндъра, който се вграгжда в базовия модел. Той разполага с мощност 84 к.с. и е свързан с 5-степенна механична трансмисия. Дизеловите мотори бяха извадени от Hyundai i20 още през 2018 г. и занапред не се предвиждат такива. Почитателите на високите скорости могат да очакват спортна версия i20 N с мощност над 200 к.с., но нейното лансиране засега не е потвърдено.

Теглото на новия Huyndai i20 е намалено с 4% в сравнение с предишния модел. В комбинация с подобрената аеродинамика това допринася за по-нисък разход на гориво и по-малко изхвърляни въглеродни емисии без да правят компромиси с удоволствието от шофирането.

 

 

 

Интелигентен круиз контрол

С многобройните си системи за безопасност новият модел Hyundai i20 отговаря на най-високите европейски стандарти и превъзхожда повечето от останалите автомобили в този сегмент. Някои от електронните функции са изцяло нови. Интелигентният круиз контрол например е свързан с навигацията, за да предвиди предстоящите завои или прави на магистралите и да коригира скоростта на автомобила за по-безопасно шофиране.

Друга интелигентна функция е интелигентният ограничител на скоростта, който алармира шофьорите чрез аудио и визуални предупреждения при надвишаване на ограничението на пътните знаци. Когато се комбинира с ръчния ограничител на скоростта, тази система може дори да адаптира скоростта автоматично. Централната позиция в избраната лента на движение се гарантира автоматично от системата на кормилното управление. Автомобилът е оборудван с радар за наблюдение на околната зона и той предупреждава при приближаващи обекти, като при необходимост се активират спирачките, за да избегне сблъсък или да намалят щетите от удара. Обновената система за предотвратяване на челен удар вече разпознава не само коли, но и пешеходци и велосипедисти на пътя.

Новият Hyundai i20 разполага също със системи за полуавтономно паркиране, за автоматично превключване на дълги светлини и за автоматично обаждане до спасителните служби при инцидент.

 

 

Два монитора с размер 10 инча

Новият Hyundai i20 предлага най-добрата в своя клас свързаност. Водачите могат да прехвърлят функциите на своите смартфони на инфо-развлекателната система на автомобила и да ползват редица високотехнологични удобства. Работата с различни платформи и приложения се улеснява от големия 10,25-инчов сензорен екран, разположен високо и удобно на централната конзола. Той допълва друг 10,25-инчов монитор зад волана, който показва дигитално данните от автомобила – скорост, обороти, електронни системи и др. В зависимост от избрания от водача режим на движение, екранът свети в съответния цвят – зелен (еко), син (нормален) и оранжев (спорт).

Собствениците на Hyundai i20 няма да имат нужда от кабели, за да зареждат своите телефони, тъй като отпред в кабината има гнездо за индукционно зареждане. За устройствата на пътниците отзад има USB порт. Новият модел е първият на марката в Европа, който предлага премиум аудио система Bose със седем тонколони и субуфер.

Също за първи път в този модел водачът получава информация за трафика и метеорологичните условия в реално време, координати на близките бензиностации с цените на горивата, данни за свободни паркоместа. Чрез смартфона си собственикът на автомобила може дистанционно да отключва и заключва вратите, да получи точното местоположение на колата, да следи необходимостта от техническо обслужване и да зададе крайна точка в навигационната система.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили