Много лукс и бързо зареждане

Mercedes EQS е върховата електрическа лимузина на марката, но се различава дизайнерски и технически от популярната S-класа.

Mercedes EQS разполага с мощност до 520 к.с.

Пробегът достига 770 км

Някои ще наричат новата суперлимузина Mercedes EQS просто електрическа S-класа, но няма да бъдат прави. Защото общото с традиционния топмодел на германската марка е само буквата S в името.

Mercedes EQS е автомобил, проектиран върху изцяло нова платформа за електрическо задвижване, която ще бъде използвана и за следващия подобен модел Mercedes EQE (бъдещата електрическа Е-класа). Инженерите използват тази гъвкава платформа, която дава възможност за промяна на междуосието и вграждане на различни батерии и задвижващи системи.

Mercedes EQS ще се предлага със задно или двойно предаване. Бордовата електрическа мрежа от 800 волта позволява много бързо зареждане на батерията – на бърза станция за 15 минути се акумулира енергия за 300 км пробег. С най-голямата предлагана батерия (108 киловатчаса) моделът изминава до 770 км и разполага мощност до 520 конски сили. Максималната скорост е ограничена на 210 км/ч, за да се щади батерията. Очакват се обаче и AMG варианти, които най-вероятно ще се движат и по-бързо.

Дизайнът на Mercedes EQS се различава драстично от този на S-класата. Формата на каросерията донякъде напомня на купето с четири врати CLS. Коефициентът на челно съпротивление е сведен до минимум – 0,20, което облекчава разхода на енергия. Разстоянието между двете оси е 3,21 м и е гарантирано, че пътуващите на задната седалка ще имат много място за краката. Огромна е вместимостта и на багажника, който побира до 1770 л и дава възможност за превоз на някои мебели и обемисти предмети. Въпреки големите размери колата е много пъргава и маневрена благодарение на завиващите задни колела.

В интериорното оборудване се предлага т.нар. хиперскрийн, който представлява огромен екран с няколко зони по цялата широчина на таблото – от врата до врата. Това е командният център на лимузината, защото функциите се управляват от дисплея. Като невидим спътник софтуерът използва „изкуствен интелект“, за да изучи навиците на водача и да го улесни максимално. Например ако всеки ден в определен час телефонира на даден номер, компютърът автоматично предлага обаждане до него в това време.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили