Над 1 млрд. лв. ще струват 66 км от пътя Видин – Ботевград

Цената на скоростното трасе излиза над 15 млн. лв. на километър, строи го държавна фирма

Правят и специални ленти за бавни камиони

Над 1 млрд. лв. ще струва изграждането на близо 66 километра от новия първокласен скоростен път между Видин и Ботевград, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“. Цената на поръчката, която ще се изпълнява от държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД включва проектиране и строителство. Така всеки километър от скоростното трасе ще струва малко над 15 млн. лв.  Фирмата, която е сто процента собственост на регионалното министерство, ще проектира и изгражда участъка между пътен възел „Макреш“ и обходният път на Монтана.

Срокът за изпълннение на 5-те отсечки, на които е разделено трасето е различен – между две години и четири месеца и две години и осем месеца.

На пътя ще бъдат изградени общо 16 моста, надлези, пътни възли, водоскоци и крайпътни площадщи за с места за паркиране, тоалетни и осветление. На 19 август 2020 г. правителството вече осигури до 379 млн. лв. допълнително по бюджета на строителното министерство като първи транш от средствата, необходими за построяване на пътя.

По 5-те отсечки, на което е разделен близо 66-километровият участък, ще се работи едновременно, за да се ускори изпълнението на поръчката. Първата отсечка е между пътните възли „Макреш“ и „Бела“ и е с дължина от 13,6 км. В близост до пътен възел „Бела“ ще бъде разположен контролен център за управление на трафика. Втората отсечка е с дължина малко над 11 километра и от пътен възел „Бела“ до Ружинци. Тя ще е с габарит на магистрала и е предвидено да се построи специална лента за товарни автомобили на участъците с по-големи наклони. При 50-ти км от двете страни на пътя ще има площадка за отдих с тоалетни, паркинги, осветление и пречиствателно съоръжение.

Третата отсечка е с дължина от 15,3 км и е от Ружинци до пътен възел „Белотинци“. И на участъци от нея е предвидена отделна лента за камиони. Четвъртата отсечка от трасето е с дължина от почти 12 км и е между пътните възли „Белотинци“ и „Винище“. На нея също ще се изградят площадки за отдих с по 45 паркоместа за леки автомобили всяка, като 6 от тях ще са за хора с увреждания. Допълнително ще бъдат обособени 7 паркоместа за автобуси или товарни автомобили. Последната отсечка от трасето е между пътен възел „Винище“ и обходният път на Монтана и е с дължина от 13,7 км и на нея отново са предвидени площадки за отдих.  

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Инвестиции