Над 24 000 деца се върнаха в клас чрез системата „ресурсен учител“

Ресурсните учители са ключовите специалисти, които успяват да върнат децата в класните стаи и детските градини.

В МОН търсят още експерти за приобщаващо образование

Малко над 24 000 деца със специални образователни потребности са приобщени в детските градини и училищата ни, имаме и малко над 5000 ресурсни специалисти, които подпомагат системата на предучилищното и училищното образование, обяви Грета Ганчева - директор на Дирекцията “Приобщаващо образование” в Министерството на образованието и науката по врeме на форум в София за ролята на ресурсните учители. Ганчева подчерта, че в бъдеще е важно да бъде увеличен броят на ресурсните учители.

“Вече сме наясно, че ресурсният учител и специалист са ключови специалисти в процеса на приобщаващото образование, и че неговата роля е изключително важна и отговорна”, каза Грета Ганчева. “Имаме и децентрализация на ресурсните учители - едни от тях са в детските градини, други са в училищата, има и работещи в Центровете за подкрепа на личностното развитие. Това показва, че вече имаме голяма палитра от специалисти за приобщаващото образование, но имаме и много въпроси, свързани с това от кога да се започне с ресурсното подпомагане на деца и ученици”, каза д-р Калоян Дамянов - директор на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София-град.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Образование