Над 5000 костюма са ушити за „Позлатената епоха“

Чрез дрехите дизайнерите отразяват класовата борба

На 29 октомври излезе вторият сезон на сериала „Позлатената епоха“, създаден от Джулиан Фелоуз, автор на друг нашумял проект „Абатството Даунтън“. Освен интригуващия сюжет и брилянтната актьорска игра, вниманието на сериала привличат и сложните костюми и декори.

Сюжетът се развива през 1882 г., когато осиротяло младо момиче, Мариан Брук, идва в Ню Йорк при лелите си, където се озовава между два огъня: старата аристокрация и богатите капиталисти. Лелите на Мариан Агнес ван Рейн и Ада Брук са типични представителки на първостепенното висше общество. А техните богати съседи Джордж и Берта Ръсел са предприемачи, които не могат да се похвалят с благороден произход, но се стремят да влязат в светското общество.

Въпросната епоха получава името си от сатиричния роман „Позлатената епоха“ на Марк Твен и Чарлз Уорнър. Заигравайки се с термина „златен век” – безгрижно минало, в което всички са щастливи – авторите иронизират факта, че модерната епоха само се опитва да изглежда просперираща и хвърля прах в очите. Това е време на бурен научно-технически прогрес и икономически растеж, а оттам и на класови и социални противоречия. Аристократите, които са елитът на обществото преди Гражданската война, често губят състоянието си и магнатите, които ги заменят, бавно ги изтласкват от висшето общество. Това довежда до истинска битка между „стари“ и „нови“ пари.

Дизайнерът на костюмите Касия Валицка-Маймон и нейният екип създават с любов повече от 5000 костюма за поредицата, всеки от които не само радва окото на зрителя, но и подчертава социалния статус на героите и отразява техния характер.
„Внимателно проучихме този период и американската мода 10, 15 години преди 1882 г. както и модата след това“, казва Валицка-Маймон за работата по проекта. „Опитахме се да отразим случващото се на улицата и в обществото, както е било в действителност.“

Берта Ръсел например, която принадлежи към „новите“ пари, заимства много елементи от популярната тогава парижка мода: пера, волани и  обемни шапки, много по-крещящи от прическите за глава на представители на стария елит. Всичките й тоалети имат метален блясък, препратка към железопътния бизнес на съпруга ѝ.

Според Каси Валичка-Маймон, работата по сериала й носи истинско удоволствие, тъй като представената епоха е време на бърза промяна, което, разбира се, не може да не се отрази на модата. Елегантните, богато украсени тоалети, за разлика от по-сдържаните и лаконични, подчертават основния конфликт на „позлатената епоха“ и отразяват характерите на героините.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Сериали