Най-бързият Golf е с 300 к. с.

GTI Clubsport разполага с върхови системи за контрол

Спортният модел излиза със специален пистов режим за шофиране

Всички автомобилни маниаци знаят, че трите вълшебни букви GTI превръщат Volkswagen Golf в свирепа машина за шофиране. Популярното означение GTI (идва от Gran Turismo Injection) е въведено още през 1976 г. Четири десетилетия по-късно, през 2016-а, за първи път GTI влезе в комбинация с добавката Clubsport. А това означава още по-брутална мощност, бързина и настройки.

Новото осмо поколение Golf също предлага нещо повече от GTI именно във варианта GTI Clubsport. Това е абсолютният топмодел и превъзхожда по ресурс “обикновения” GTI с 41 киловата, които се равняват на 55 конски сили. Четирицилиндровият двигател развива максимална мощност 300 конски сили. Усъвършенстваният мотор работи със система за принудително пълнене с турбокомпресор, като генерира максимален въртящ момент от 400 Нм.

Контролът на динамиката и поведението на пътя се осъществява по електронен път от нов софтуерен мениджмънт. Той обединява и управлява пряко блокажа на диференциала на задвижващите предни колела, а също и адаптивното окачване. Дори на ниво GTI тези функции предлагат значително повишаване на динамиката и осезаеми предимства по отношение на поведението на пътя. За първи път при новия Golf GTI Clubsport стандартният диференциал с електромеханичен блокаж е включен в мрежата на електронния мениджмънт. Предимството от това решение се изразява в оптимално сцепление и стабилност на пътя, без да се губи напразно от мощността на мотора.

Тясната връзка между Golf GTI Clubsport с легендарната Северна отсечка на пистата “Нюрбургринг” се изразява в добавянето на специален режим за шофиране, който носи името на славното трасе. Този режим е конфигуриран специално за предизвикателствата, които “Зеленият ад” (по думите на известния пилот Джаки Стюърт) отправя към автомобилите и състезателите. Освен с многото си завои през гориста местност Северната отсечка е известна и с грапав асфалт с неравности, по които прекалено твърдо регулираните шасита подскачат и губят сцепление.

“Свързването в мрежа на всички системи за контрол на динамиката и поведението на пътя ни даде възможност да осигурим на новия Golf GTI Clubsport още по-неутрално и точно поведение от това на класическия Golf GTI - коментира Карстен Шебсдат от отдела за динамика, управление и електронни системи за контрол във Volkswagen. - За легендарните предизвикателства на Северната отсечка сме програмирали новия режим “Нюрбургринг”. Той адаптира работата на компонентите на ходовата част по специфично пригоден за тази състезателна писта профил.”

Точно пистите са мястото, на които новият спортен модел може да разкрие в най-пълна степен големия си потенциал. Автомобилът се вписва в тази среда и с редица дизайнерски компоненти. В долната си част предната броня изглежда почти отворена. На насрещния въздушен поток са изложени единствено радиаторната решетка с типичната за моделите GTI структура на пчелна пита и по-големите по размер аеродинамични елементи. Отзад погледът се привлича от двукомпонентния спойлер на покрива. Този уникален отличителен белег в дизайна е запазен изключително и само за Golf GTI Clubsport. При това предният спойлер и задното антикрило са много повече от стилистични елементи в оформлението и спомагат за значително увеличаване на аеродинамичната притискаща сила.

По-добра управляемост при високи скорости

Традицията на Volkswagen да създава суперспортни компактни модели намира своето естествено продължение с новия модел Golf GTI Clubsport. Това е втория вариант GTI Clubsport. При първия от 2016 г. максималната мощност възлиза на 265 конски сили. Благодарение на функцията Boost ресурсът се увеличава до 290 конски сили за кратък период от време (например за изпреварване или ударно ускорение).

След представянето на модела Volkswagen пусна и ограничена серия Golf GTI Clubsport S с постоянна мощност от 310 конски сили. Именно с такъв автомобил състезателният пилот Бенямин Лойхтер постави рекорд за кола с предно предаване на митичната Северна отсечка на пистата “Нюрбургринг”. Той преодоля дългото 21 км и изпълнено със 73 коварни завоя трасе за време от 7:49,21 минути.

Точно пилотът има възможност да направи директно сравнение между досегашния и новия модел Golf GTI Clubsport. Бенямин Лойхтнер твърди, че в новия си вариант автомобилът е способен да се движи с още по-висока скорост в завои, което се дължи на промените в окачването, настройките и софтуера.

“Наред с всичко, когато натиснете газта за ускорение след завоя имате предимството на още по-висока скорост, тъй като мощността на двигателя е увеличена. Водачът има възможност да оползотвори още по-добре целия ресурс на мотора благодарение на софтуерната връзката между блокажа на диференциала на предния мост и мениджмънта за управление на динамиката”, казва Бенямин Лойхтнер.

Седалката крепи тялото в завои

Новият модел Golf GTI Clubsport излиза от поточните линии на завода във Волфсбург с включени в стандартното оборудване 18-инчови алуминиеви джанти. Спортното излъчване се засилва благодарение на специалния дифузор отзад, намаленият с 10 милиметра просвет и по-широките странични прагове. Новост са разположените вляво и вдясно в задната част овални изпускателни тръби.

Многобройни са и специфичните за GTI елементи, които придават индивидуален облик на вътрешното пространство на новия модел. Първокласните спортни седалки осигуряват отлична опора на тялото при завои с висока скорост. Спортният волан с перфорирани зони в кожената облицовка осигурява по-добър захват и и разполага с лостчета за управление на включената в стандартното оборудване 7-степенна предавателна кутия с два съединителя (DSG). Ексклузивният интериорен дизайн се допълва и от редица други впечатляващи детайли като педалите в стил алуминий.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили