Най-бързият Mustang идва

Ефектната визия на Mustang Mach 1 е съчетана с различни аеродинамични подобрения за оползотворяване на мощността от 460 конски сили.

Ford пуска в Европа върховия модел

460 коня въртят задните колела

460 конски сили, регулируемо окачване, ръчна трансмисия с функция за междинна газ - това са само част от характеристиките на зашеметяващия Mustang Mach 1. За първи път най-бързият сериен вариант на култовия американски автомобил ще се продава в Европа. Производителят Ford пуска този модел в ограничена серия за потребителите на Стария континент.

Съвсем скоро любителите на Mustang от нашата страна на Атлантическия океан ще получат върховото изпълнение със специално калиброван 5,0-литров алуминиев двигател V8. Неговата максимална мощност от 460 конски сили е налична при 7500 оборота, а максималният въртящ момент от 529 Нм - при 4600 оборота. Подобренията по мотора и щедрото му атмосферно захранване с въздух осигуряват по-висок ресурс в сравнение със серийния Mustang.

Инсталиран е допълнителен охладител за маслото и нов адаптер за филтъра за оптимална работа при големи натоварвания.

Характерният гърлен рев от работата на мотора V8 се подчертава от активен изпускателен капан на ауспуховата система, която завършва с четири широки кръгли накрайници с диаметър 4,5 инча. Предлаганата за Mustang Mach 1 ръчна 6-степенна трансмисия работи със съединител с два диска за по-бързо агресивно превключване на високи обороти. Кутията дава къс ход на предавките за по-добра динамика и върхово удоволствие от шофирането с функцията за междинна газ при понижаващо превключване. А при превключване нагоре кракът може да не се отнема от газта. Диференциал с ограничено приплъзване подобрява сцеплението на задвижващите задни колела. Почитателите на автоматиците могат да разчитат и на такава 10-степенна предавателна кутия.

Все още не са обявени динамичните характеристики за европейския пазар. Очаква се спринтът от 0 до 100 км/ч да отнема около 4 секунди, а максималната скорост да надхвърля 260 км/ч. Инженерите са подготвили специално окачване (подходящо и за пистово каране) с амортисьори Magne Ride. Те се адаптират автоматично към ситуацията и се управляват чрез хидравлична система, чийто вискозитет се определя от магнитно поле. За стабилността допринасят по-твърди пружини отпред и по-солидни стабилизатори отзад. Специални аеродинамични компоненти увеличават с 22% притискателната сила към задвижващите колела.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили