Най-мощният баварец

BMW XM разполага с ресурс от 750 к. с. и 1000 Нм

До 80 км пробег в изцяло електрически режим

750 конски сили мощност, 1000 Нм въртящ момент, 8 цилиндъра под предния капак и 80 километра електрически пробег! Инженерите от BMW отново подготвят технически шедьовър, който съчетава най-доброто от света на бензиновите и електрическите коли. Концептуалният автомобил BMW XM е най-мощният баварец, който някога е стъпвал върху асфалта. Най-хубавото е, че той няма да остане само като разработка, а ще влезе в серийно производство в края на следващата година. Напълно неочаквано германската компания представи бъдещия мега SUV на арт изложението в Маями, а не по време на някой от традиционните есенни автосалони - например на своя територия в Мюнхен. Очевидно е, че автомобилът също е един вид произведение на изкуството.

BWW XM е не само най-мощният, но и най-големият автомобил на марката. Същевременно той разкрива огромния потенциал на върховата спортна М линия с използването на електрическа мощност на Plug-in хибридната задвижваща система. Това предполага безшумно потегляне и ударно ускорение, както и пътуване с нулеви емисии на определени дистанции.

По отношение на задвижването BMW представя зашеметяващи технически характеристики.

Електрификацията сякаш вдъхва нов живот на двигател като V8, какъвто все по-рядко се предлага заради строгите екологични ограничения. Комбинацията от V8 и динамичен електромотор осигурява ресурс от 750 конски сили и 1000 Нм. Енергията в батерията е достатъчна, за да може грандиозният SUV да измине разстояние до 80 км в изцяло електрически режим върху големите си 23-инчови джанти.

Паралелно с безкомпромисната мощ за водача и пътниците е гарантирано наелектризиращо изживяване в обстановка на първокласен лукс. Агресивният външен дизайн на автомобила гръмко афишира неговия характер на господар и командир върху всички пътища. Оформлението на предницата показва как ще изглеждат и бъдещите модели на марката във високия клас.

В погледите се набива новаторското разделение на предните светлини в два отделни модула. Между фаровете е разположена иновативна бъбрековидна решетка, която се стеснява в горната част. Нейните черни елементи са оградени от фина рамка и сякаш се реят свободно върху гланцираната черна повърхност, а ефектната визия се засилва от ярко контурно осветление. Новото лого XM на решетката заедно с големите въздухозаборници подчертават мощността на монтирания зад тях двигател V8.

Покривът сякаш е отделен благодарение на ефекта от контрастните черни колони. В него са интегрирани тесни LED прожектори, които кореспондират с контурите на мощния капак на двигателя с два отвора за въздух. Предната престилка обгражда масивната каросерия с черни повърхности. Покривът се снижава назад, като създава динамичен профил тип купе.

Лукс и хайтек в кабината

В интериора на концепта BMW XM контролните инструменти са ориентирани към водача. Вътрешният дизайн отговаря на експресивния стил на външното оформление на автомобила. Използвани са висококачествени материали като кафява кожа с ретро визия, както и карбон с втъкани медни нишки.

Мощна декоративна лайстна разделя зоната на водача от останалото интериорно пространство. Авангарден извит дисплей създава хармоничен баланс между традиционния М кокпит и модерния дигитален свят. По волана и средната конзола са нанесени червени спортни акценти. В самия център на конзолата се виждат три вертикални елемента с цвета на логото на BMW M.

Вторият ред седалки са обособени като луксозна ложа, отделена от външния свят със затъмнени прозорци. Докато в областта на водача преобладава топлото излъчване на кафявата кожа, отзад е наситено с петролен цвят. Голямата седалка предразполага към релакс. Тапицерията е кожена само в областта на подглавниците, докато зоната за седене е покрита с луксозен копринен плат с ромбовидни шевове. Същата е шарката и на плътния килим на пода. Таванът е със специална триизмерна структура, имитираща релефна повърхност.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили