След като няколко пъти туроператор сменя датите на почивката, кастри от предварително обявената ѝ продължителност, увеличава броя на полетите и подменя съществени характеристики в условията, двама съпрузи търсят правата с помощта на Комисия за защита на потребителите. За случая съобщават от КЗП и внасят подробности по казуса.
На 23.11.2023 г. мъж и жена заплащат на туристическа агенция авансова сума за 10-дневна почивка на о. Мавриций за началото на април. Удоволствието да посетят екзотичната дестинация ще им струва около 10 000 лв.
Три седмици по-късно обаче организаторът ги информира, че се налага датата на заминаването да се измести. Осем дни преди отпътуването туристите са уведомени за нова промяна, което скъсява продължителността на почивката с два дни и утежнява придвижването с допълнителни самолетни полети.
„Не бяхме съгласни с новите условия, но ни заплашиха, че ще загубим цялата сума, ако не се съгласим, поради следната клауза в договора: „Туроператорът си запазва правото да променя полетното разписание до 3 дни преди датата на заминаване/връщане“, разказва съпругът в оплакване до онлайн платформата „Ние, потребителите“.
Още на същата дата потребителите информирали туристическата агенция, че не одобряват направените промени и се отказват от пътуването. Почивката излиза над 4000 лв. на човек.
От Комисия за защита на потребителите отговарят на потърпевшите, че могат да поискат разваляне на договора и възстановяване на заплатените суми на основание на Закона за защита на потребителите (нелоялни практики и неравноправни клаузи) и Закона за туризма.
"Сезирайте контролните органи за нелоялни практики. При необходимост, заведете дело", съветват от КЗП.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш