Нов свидетел срещу Boeing: Пробиваха неправилно дупките в някои самолети

Появи се нов информатор по казуса Boeing, който твърди, че части от самолетите 787 Dreamliner са били сглобени по опасен начин - потенциално водещо до „опустошителни последици“.

Ричард Куевас, механик в Strom, изпълнител на производствения партньор на Boeing, Spirit Aerosystems, твърди, че ставал свидетел на това как работниците пробиват неправилно дупки в предните напорни прегради на самолети 787. Това се е случило в съоръжението на Spirit в Уичита, Канзас, през 2023 г. Преградата е една от основните части на корпуса на самолета. Тя е от решаващо значение за запазване на структурата на самолета непокътната, докато е във въздуха.

Куевас твърди, че е подал жалба през октомври 2023 г. до Boeing и Spirit за „нестандартни процеси на производство и поддръжка“, на които е бил свидетел. Той обаче е бил уволнен само няколко месеца по-късно, според жалбите, подадени от неговите адвокати и разгледани от CNN.

Boeing заяви, че преди това е разследвал твърденията на Куевас. Според компанията те не представляват проблем за безопасността.

„Служител на подизпълнител по-рано ни съобщи за опасения, които ние внимателно проучихме, тъй като приемаме сериозно всеки въпрос, свързан с безопасността“, се казва в изявление на компанията. „Инженерният анализ установи, че повдигнатите проблеми не представляват загриженост за безопасността.“

Компанията заяви, че преглежда документите, публикувани от адвокатите на Куевас в сряда, и ще разследва всички нови искове.

Федералната авиационна администрация заяви в изявление, че "силно насърчава всеки, който има опасения относно безопасността, да докладва за тях и ние внимателно проучваме всеки доклад". FAA заяви, че разглежда 126 доклада със сигнали за нередности срещу Boeing от тази година и 11 от миналата година.

Куевас каза, че неправилно пробитите дупки в предните прегради за налягане на самолета, са се появили в два самолета, които той е помогнал да бъдат построени. Потенциално те биха могли да доведат до „катастрофа“. Куевас твърди, че работниците са пробивали дупки, малко по-големи от спецификациите на Boeing, за да „изчистят излишната боя от дупките и да ускорят бавния процес“, което според него може да компрометира мощността и въздушното налягане в самолетите, създавайки сериозен риск за безопасността на пътниците на борда.

Куевас каза, че е подал жалба до горещата линия за етика на Boeing, докладвайки на ръководството, че смята, че Spirit крие проблемите от Boeing. Той също така твърди, че Boeing е започнал разследване на опасенията на Куевас през октомври 2023 г., като компанията е предупредила ръководството на Spirit за оплакванията.

По същото време един от колегите му отбелязва: „Имаме доносник сред нас“. През март Spirit внезапно уволнява Куевас.

В жалбите се казва, че Куевас е станал свидетел на проблеми с три самолета, върху които е работил, и вярва, че тези проблеми може да са засегнали поне 10 до 12 самолета, които са в производство или вече са доставени на Boeing.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Америка