Новите офиси с лицево разпознаване и прегради

Бюрата ще бъдат разположени гръб в гръб, а не лице в лице

“Six feet office” - концепция за реорганизация на наличното пространство

Стрелки показват движението на хората

Кризата с Covid-19 успя да преструктурира милиони бизнеси по света, на първо място заради сигурността. Връщайки се в офисите, след първата вълна на вируса, много служители няма да заварят същите пространства, с които са свикнали досега. Тенденцията за повече зони за работа с близка комуникация между колегите (нетуъркинг) в офисите от преди година-две, вече е неприложима. Вместо това големите компании преструктурират тези зони в коридори за преминаване от зала в зала, но без струпване на повече от трима-четирима наведнъж.

Осигуряването на уединени пространства и на необходимото разстояние между работните места е в основата на предстоящите промени на офис пространствата, споделят архитекти. Такъв модел е именно “Six feet office” - концепция за реорганизация на наличното офис пространство с изискванията на здравните власти спрямо епидемията от Covid-19.

В нея са заложени шест правила за реорганизация на работния процес и офиса. Най-важните са подготовката на сградата за работа в условия на коронавирус и реорганизация на старите офис пространства. Още от входа всичко трябва да е автоматизирано, така че служителят да не докосва повърхности, които могат да са потенциален носител на вируса. Лицевото разпознаване, чрез което да се осигури достъп на служителя, е една от иновациите в новите офиси. Много важна част от мерките е да се осигурят свеж въздух и слънце, както и постоянна вентилация в сградата. Задължителни са и постелките с дезинфектанти пред основните зали и почистване на повърхностите с препарати поне три пъти на ден. Друго изискване е подът да е маркиран със стрелки в т. нар. коридори за движение на служителите.

Забравете, че ще работим лице в лице - според новата концепция трябва да сме гръб в гръб, а разполагането на бюрата едно до друго - така наречените “острови” от работни места, ще дадат път на по-раздалечените конфигурации, с прегради.

“Използването на всякакъв вид прегради между работните места е изключително подходящо и адаптивно решение. Биха могли да се използват и живи зелени стени за преграждане на работните зони. За ограничаване на близкия контакт, могат да бъдат приложени визуални похвати като очертаване на периметър с декоративно осветление, смяна на материал или цвят в настилката, допълнителни декоративни елементи или мебели”, споделя арх. Дамянова.

Нововъведения

Подложка върху най-докосваните повърхности

Конференциите на работа само онлайн

 

В разработката на концепцията “Six feet office” за разпределение на пространството в офиса се предлага оригинално решение за избягване на контакта с най-докосваните повърхности, а именно работните плотове върху бюрата, в кухнята на офиса и на масата за оперативка. Всекидневното използване на рециклируема хартиена подложка от служителите ще позволи поддържането на по-добра хигиена на работното място.

Според новите правила, връщайки хората в офисите, мениджърите трябва да го правят поетапно и да се изготви план кога екипът се завръща и какъв процент от хората могат да останат да работят от вкъщи. В плана за социални дистанция е включен вариант, ако има възможност, работните конференции да продължат да се провеждат онлайн.

Допитване 

71% от служителите искат мерки за безопасност

Запазва се хибридният начин на работа

Около 28% от хората, които работеха от домовете си по време на извънредното положение, отново са в офисите, показва анкета сред компании, наематели на офис пространства. Компании, в които са заети 17% от общия брой служители, все още не са планирали дата на връщане на хората в офисите. Показателно е, че 71% от служителите искат да бъдат предприети мерки за безопасност преди да се върнат към обичайната си работна среда. Затова работодатели и собственици на сгради полагат грижи за подобряване на безопасността на служителите чрез реорганизация на пространството в офисите, което често е свързано с дълъг и сложен комплекс от мерки. Според консултантска компания на пазара на имоти, технологиите ще навлизат все по-силно в работния процес, а хибридният начин на работа (от различни работни пространства) ще се наложи като трайна тенденция.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Имоти