Новото лице на Citroen

Компактният модел C4 претърпя метаморфоза

Френският автомобил се движи на бензин, дизел и електричество

С променен дизайн и традиционното си означение C4 новият модел на Citroen се завръща в компактния сегмент. Трудно ще го познаете от пръв поглед, защото е претърпял пълна метаморфоза. В унисон с пазарните тенденции някогашният хечбек е пораснал до моден кросоувър със задвижващи системи на бензин, дизел и ток. Формата на каросерията съчетава елементи на SUV, купе и лимузина. Този микс се харесва на потребителите, а Citroen има амбиции да играе водеща роля в един от най-конкурентните сегменти на европейския пазар.

Експресивният дизайн винаги е бил един от козовете на френската марка и новият модел C4 не прави изключение. С големи колела, висок преден капак, мускулести извивки и черни защитни елементи автомобилът излъчва увереност и надеждност. Късите надвеси са комбинирани с дълго междуосие (2,67 м) и сериозен просвет (15,6 см). Габаритите остават компактни с дължина 4,36 м, широчина 1,80 м и височина 1,52 м, като повдигнатото купе осигурява същевременно по-добър поглед над пътя отвисоко. Пътниците отзад се радват на най-голямо пространство в областта на коленете в целия сегмент.

Новият C4 въвежда редица дизайнерски решения, които явно ще виждаме и в други нови модели на Citroen. Прави впечатление V-образният светлинен почерк, “двуетажната” композиция на LED фаровете и простиращите се до тях по цялата широчина на предницата хромирани шеврони. Още в по-ниско оборудваните версии джантите са с размер 18 инча и много ефектен дизайн. Те се въртят в широки калници с черни защитни “вежди”, които преливат в броните и облицовките в долната част на вратите. Най-високата точка на покрива е над предните седалки, след което той се снижава като при купе назад и достига чак до спойлер над задните светлини (също във V-образна форма). Багажникът остава голям с вместимост 380 л и широк отвор за лесно товарене.

С възможност за избор между 31 екстериорни и 6 интериорни варианта на оформление, цветове и материали новият C4 е подготвен да задоволи много от капризите на потребителите. Богата е и гамата от задвижващи системи. Конвенционалните версии се предлагат с бензинови двигатели с мощност 100, 130 и 155 к. с., както и с дизелови със 110 и 130 к. с. По-мощните моторизации са оборудвани с 8-степенна автоматична трансмисия. При автоматиците водачът може да избира един от три възможни режима на работа- нормален, спортен и еко.

Голямата новост е изцяло електрическият модел. Той разполага с мощност 136 к. с. и изминава със заредена батерия разстояние до 350 км (по новия цикъл на измерване WLTP). Капацитетът на батерията е 50 киловатчаса. На бърза станция тя се зарежда на 80% само за 30 минути. По време на движение спирачната енергия се акумулира и също се складира в батерията. На своя смартфон собственикът на автомобила може да проверява дистанционно нивото на батерията и да програмира времето за зареждане.

За пословичното комфортно возене на Citroen се грижи модерният вариант на славното пневматично окачване от миналото. Филтрирането на неравностите по пътя се извършва от специално разработеното от френската марка окачване с хидравлични ограничители на амортисьорите. С тяхна помощ се създава усещане за пътуване като на “летящо килимче”.

20 технологии за по-лесно управление

В новия модел Citroen C4 се предлагат 20 технологии от последно поколение в помощ на управлението. Безопасността на пътуващите е на най-високо ниво благодарение на широк пакет от електронни системи. Автоматичната спирачна функция реагира на движещи се и неподвижви препяствия, пешеходци и велосипедисти на светло и на тъмно. При разсейване на водача системата за наблюдение на мъртвата зона сигнализира чрез индикатор в огледалата за превозни средства в опасна близост.

Активна система предупреждава при риск от неволно пресичане на осевата линия, ако не е активиран съответният мигач. В такъв случай тя коригира траекторията с волана, а водачът може да спре тази корекция, като го задържи здраво. Адаптивен круизконтрол с функция за спиране и потегляне може да поддържа или променя скоростта, без да доближава автомобила отпред.

На магистрала шофьорът получава солидна асистенция от електрониката и при желание има възможност да се отпусне, без да сваля ръце от волана. При натрупана умора той получава предупреждение, че трябва да спре и да си почине. При чести отклонения от пътната маркировка водачът също се сигнализира за разсейването. Система за разпознаване на пътните знаци изостря вниманието към спазването на ограниченията, а с натискане на бутон на волана скоростта автоматично се адаптира до позволената.

Новият модел C4 предлага и други удобства като автоматично превключване на къси и дълги светлини, безключов достъп и стартиране, електрическа ръчна спирачка, камера за заден ход с 360-градусов изглед на автомобила, автоматично паркиране и др.

Специално място за поставяне на таблет

Конструкторите на новия Citroen C4 са създали интериор с модерна визия и качествени материали. Седалките са удобни за дълго пътуване (за предните се предлага масажна функция), а на разположение на пасажерите има многобройни места за личните им вещи. Под бордното табло на мястото на пътника отпред се намира чекмедже за съхраняване на таблети. Поставката е удобна и за ползване на устройствата по време на движение. Моделите с автоматична трансмисия са оборудвани с лостчета на волана за ръчна смяна на предавките. Бутоните по таблото са сведени до минимум, а резултатът са изчистени и елегантни повърхности. Контролният прибор е изцяло дигитален и леко осветен с дискрена бяла светлина. Информацията се поднася прегледно и подпомага водача да не откъсва поглед от пътя.

В центъра на таблото е инсталиран 10-инчов сензорен дисплей, който служи за изобразяване и управление на много от функциите на борда. Контролът на двузоновия климатроник се извършва с черни хромирани въртящи се бутони с шеврони върху тях.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили