Новото лице на френския „лъв“

Peugeot 308 носи променената емблема

Моделът излиза с хибридни и конвенционални мотори

По лицето ще го познаете - Peugeot 308 е първият автомобил, който носи новата емблема на френската марка. Третото поколение на компактния “лъв” ще излезе през лятото най-напред с класическата каросерия на петврат хечбек, а след това ще се появи и комбито с означение SW. Моделът, който в предишната си генерация спечели наградата за кола на годината в Европа, отново дава заявка за силно присъствие по пътищата. Той се отличава с много смел и изразителен дизайн, разнообразни дигитални функции и богата палитра от Plug-in хибридни и конвенционални мотори.

Новият Peugeot 308 е станал с 2 см по-нисък (1,44 м), но и с 11 см по-дълъг (4,36 м), а междуосието е увеличено с 5,5 см (2,68 м), което се отразява в значително повече пространство за пътниците на задната седалка. Обемът на багажника на хечбека е 412, от които 28 л са за съхранение на предмети под мокета. При сгънати задни седалки товарната вместимост достига 1323 л.

Аеродинамичната ефективност е постигната след огромна работа от страна на инженерите върху подобряване на архитектурата и структурата на каросерията. Оптимизирани са всички компоненти като брони, колони, огледала, кори и джанти, които са с размер от 16 до 18 инча.

Дизайнът е подчертано спортен и динамичен, без да се прекалява с агресията. Веднага в очи се набива новата емблема на марката, която е разположена централно в голямата решетка и ясно изпъква в нея. Зад емблемата се намира радарът за електронните системи за асистенция. Регистрационният номер е изместен надолу, за да разкрие максимално красивата предница.

Още в най-ниското ниво на оборудване автомобилът е екипиран с LED фарове. Дневните светлини са тесни и издължени, като влизат надолу в бронята като кучешки зъби на хищник. Това е първичният белег на новото поколение “лъвове” на Peugeot - също както специфичните задни LED светлини, наподобяващи три вертикални кървави следи от нокти. При високите нива на оборудване предните фарове са още по-тънки и светят с матрична LED технология.

Платформата на Peugeot 308 позволява инсталирането на конвенционални и електрифицирани задвижващи системи. При пазарния старт моделът ще се предлага с един дизелов двигател с обем 1,5 л и мощност 130 конски сили, както и с два бензинови мотора 1,2 л с ресурс от 110 и 130 конски сили. При моделите със 130 конски сили е възможна комбинацията с 8-степенен автоматик вместо със стандартната 6-степенна механична трансмисия.

Електрифицираните варианти са два Plug-in хибрида с 8-степенен автоматик - с мощност 225 конски сили и 180 конски сили. При първата версия бензиновият двигател генерира 180 конски сили от системния ресурс, а при втория - 150 конски сили. Тези модели изминават около 60 км в изцяло електрически режим благодарение на литиево-йонната батерия с капацитет 12,4 киловатчаса. Най-бавното зареждане на батерията от стандартен контакт отнема 7 часа, а най-бързото със зарядно устройство тип уолбокс - 1 час и 55 минути.

Разширен асистент за лентата

В новия модел Peugeot 308 всеки водач има възможност да определи и запази своите предпочитания за дисплея, атмосферата и настройките на автомобила. Безжично екранът на смартфона се копира върху 10-инчовия дисплей на конзолата. Възможно е едновременно свързване на два телефона чрез Bluetooth.

Редица иновативни технологии улесняват водача и правят пътуването по-безопасно и комфортно. С 8-степенния автоматик се предлага адаптивен автопилот с функция за спиране и потегляне. Асистентът за позициониране в лентата има три нови функции за платна с отделни ленти. Първата е полуавтоматична смяна на лентата за изпреварване и връщане в същата лента при скорост от 70 до 180 км/ч. Втората е препоръка за очаквана скорост спрямо ограничителните знаци на пътя. Третата е адаптиране на скоростта в завои спрямо траекторията при скорост до 180 км/ч.

Още в стандартното оборудване Peugeot 308 разполага с богат пакет от удобства като следене на мъртвата зона, предупреждение за трафик отзад, задна камера със 180-градусов обхват и система за почистване, панорамна 360-градусова видимост с 4 камери, безключов достъп и стартиране, отопляем волан и др.
На светло и на тъмно функционира системата за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти. Пътуващите през нощта ще бъдат улеснени от автоматичното превключане между къси и дълги светлини. Разпознаването на пътните знаци е разширено със знаци като стоп, еднопосочна улица, забранено изпреварване, край на забраната за изпреварване и др. При дълги преходи сензорите наблюдават реакциите на водача и го предупреждават при натрупана умора и индикации за намалена бдителност.

Ергономични и масажиращи седалки

Новият модел Peugeot 308 предлага комфортно настаняване в луксозна и изискана кабина. В нейното обзавеждане са използвани първокачествени материали като текстил, алкантара, релефна кожа и напа. При GT версиите седалките (предните са сертифицирани за ергономичност) са декорирани с контрастен шев, който подчертава и таблото, панелите на вратите и конзолата. Електрическите настройки на седалките са 10-степенни и с възможност за запаметяване и опция за осемточкова пневматична масажна система с различни програми.

Свързаността е на топниво с два USB порта на конзолата. В делимата задна седалка е инсталиран подлакътник с две поставки за чаши и стойка за телефон. Добрата изолация от външния свят се дължи на по-дебели стъкла с акустична защита, като челното стъкло е с отопление. Специална система постоянно следи качеството на въздуха, който влиза в кабината. Прилага се филтриране на замърсяващите газове и частици. Меломаните ще оценят върховото аудио на Focal с 10 тонколони и 690-ватов 12-канален усилвател.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили