Няма Зелена сделка в ЕС без ресурси от Китай

 

Шефове на BMW и Volkswagen виждат негативни ефекти от мита на китайските коли

 

Правят батериите с китайски материали

Висшите ръководители на BMW и Volkswagen предупредиха за негативните ефекти от налагането на вносни мита в Европейския съюз (ЕС) върху електрически превозни средства от китайски автомобилни производители, заявявайки, че това може да промени плана на блока за Зелената сделка и да навреди на автомобилните производители, които внасят автомобили, произведени в Китай.

Европейската комисия (ЕК), която наблюдава търговската политика в 27-членния блок, започна разследване през октомври за това дали изцяло електрическите автомобили, произведени в Китай, са подкрепени от изкривяващи пазара субсидии.
„Можете много бързо да се простреляте в крака“, предупреждава главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе пред журналисти, след като германският производител на луксозни коли представи своя тримесечен отчет.

BMW внася произведени в Китай електромобили и iX3.Подобно на своите германски конкуренти Volkswagen и Mercedes-Benz, BMW е силно зависима от приходите от китайския си бизнес.

Китай е вторият по големина пазар за BMW след Европа, като представлява близо 32% от продажбите на групата през първото тримесечие.

„Не смятаме, че нашата индустрия се нуждае от защита“, посочва Ципсе, добавяйки, че работата на глобална основа дава на големите автомобилни производители индустриално предимство. „Можете лесно да застрашите това предимство, като въведете мита по внос“, посочи той.

През март ЕК започна митническа регистрация на вноса на китайски електромобили, което означава, че те могат да бъдат засегнати от мита от този момент, ако търговското разследване заключи, че колите получават несправедливи субсидии.

Разследването трябва да приключи до ноември, но ЕС може да наложи временни мита още през юли. Налагането на мита може да има обратен ефект, тъй като новите стандарти на ЕС за емисии на въглероден диоксид, които ще изискват повече електромобили - които разчитат на китайски материали за батерии - влизат в сила през следващата година.

„Няма да има нито една кола в ЕС без компоненти от Китай. Няма Зелена сделка в Европа без ресурси от Китай“, категоричен е Ципсе.

(От Инвестор.бг)

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Мнения