Няма светлина в тунелите на магистрала „Люлин“

Тунелът “Големо Бучино” е с дължина 500 м - най-дълъг от трите тунела между София и Перник.

Висок е рискът от настъпване на тежка катастрофа, твърдят експертите 

На 8 места мантинелите са разбити 

Липсва осветление и в трите тунела на бившата магистрала “Люлин”. В комбинация с останалите нередности по подръжката, по отсечката от София до Перник, която от 2018 г. става част от магистрала “Струма”, има висок риск от настъпване на тежка катастрофа. Това обявиха вчера от Института за пътна безопасност (ИПБ) в сигнално писмо до Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ).

Експерти от Института на 13 юни са инспектирали близо 20 километровото трасе от изхода на София до пътен възел “Даскалово”, което включва и тунелите “Мало Бучино”, “Люлин” и “Големо Бучино”. Те са с дължина съответно 450, 350 и 500 метра и в двете посоки, но вътре цари пълен мрак. Неофициално се говори, че миналата седмица е паднала лампа или жица от тавана, без да убие или нарани някого, затова чиновници са решили да дръпнат шалтера. “Това са слухове, които от Института нито можем да потвръдим, нито да отречем. Ние само констатираме фактът, че в тунелите няма осветление и подаваме сигнал до стопанина на пътя - АПИ”, поясни пред “Труд news” инж. Богдан Милчев, шеф на ИПБ.

Светлината в тунела не е от осветлението в него, а идва от изхода му. Научно е доказано, че рязката смяна на светло и тъмно сериозно затруднява свиването на зениците на водачите и се повишава рискът да катастрофират.

Автомагистрала “Люлин” бе пусната през 2011 г., но трафикът по нея се увеличи след 2016 г., когато бе свързана с “Хемус”, а оттам и с “Тракия” чрез Северната скоростна тангента. При обхода от София до Перник, експертите от ИПБ са установили още, че на 8 опасни места мантинелите са разбити и не са подменени, на места асфалтовото покритие (без аварийната лента) е било подновено, но тези участъчи са оставени без маркировка. Не почистена растителността, която на места навлиза върху платното и ограничава видимостта по посоката на пътя.

Инж. Богдан Милчев, шеф на Института за пътна безопасност:

Настояваме за обезпасяване и анализ на риска 

“Проблемите, които сме установили, са хронични и ние многократно сме ги посочвали както на АПИ като Стопанин на пътя, така и на Държавната агенция “Безопасност на движение по пътищата”, коментира инж. Богдан Милчев пред “Труд news”.
“Налице е много висок риск от тежка катастрофа и настояваме отговорните служители от АПИ да предприемат незабавно действия по обезопасяване на “Люлин”. Изискваме също така да бъде предоставена методологията за анализ на риска, която се изисква от Директива 2004/96/EC. Съгласно съвременните разбирания тунелите се класифицират като средно дълги и в съответствие с чл.13 на същата Директива трябва да бъде извършен анализ на риска”, каза още инж. Милчев.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България