Облекчения за фирми с оборот до 20 млн. лв.

В промени в Закона за счетоводството ще повишат праговете за микро, малки и средни фирми.

Големите компании ще изготвят нов отчет за устойчивост

Вдигат праговете за микро, малки и средни предприятия

Правят промени в Закона за счетоводството

Въвеждат облекчения за фирми с годишен оборот до 20 млн. лв. За малки фирми ще се считат тези, които не надвишават най-малко два от следните критерии - балансова стойност на активите 10 млн. лв., приходи от продажби 20 млн. лв. и персонал от 50 души. Това гласят промени в Закона за счетоводството, които са пуснати от Министерство на финансите за обществено обсъждане. Годишният финансов отчет на малките фирми може да се състои от съкратен баланс по раздели и групи, и от съкратен отчет за приходите и разходите.

С промените в закона ще бъдат повишени критериите за микро, малки, средни и големи предприятия. В момента за малки фирми се считат тези, които не надвишават два от следните критерии - активи за 8 млн. лв., приходи от продажби за 16 млн. лв. и 50 души персонал.

Според Счетоводната директива на ЕС Европейската комисия е задължена да преразглежда на всеки пет години финансовите показатели за малки и средни фирми и при необходимост да ги променя, отчитайки инфлацията. С оглед на инфлацията, финансовите показатели е преценено да бъдат повишени с 25%. Тъй като работим с левове, а не с евро, с промените показателите за малки и средни фирми у нас ще бъдат закръглени и повишението няма да е точно с 25 на сто.

За микропредприятия ще се считат тези, които не надвишават поне два от следните показатели - стойност на активите 900 хил. лв., приходи от продажби 1,8 млн. лв. и персонал от 10 души. За средни фирми ще се считат тези, които не надвишават поне два от следните показатели - стойност на активите 50 млн. лв., приходи от продажби 100 млн. лв. и персонал от 250 души. Компаниите, които надвишават поне два от тези критерии, ще се считат за големи.

С промени в Закона за счетоводството за големите фирми и компаниите, чиито акции се търгуват на фондовата борса, ще бъдат задължени за изготвят и годишен отчет за устойчивостта. В този отчет трябва да бъдат посочени плановете на предприятието и действията за изпълнението им, така че да се гарантира, че бизнес моделът и стратегията му са съвместими със стремежа за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5 градуса, както и какви са плановете на предприятието за намаляване на вредните емисии.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика