Община Варна ще подпомогне кандидатите за саниране

Община Варна ще подпомогне Сдруженията на собствениците на многофамилни жилищни сгради, които ще кандидатстват за безвъзмездно саниране, като осигури средства за изготвянето на технически паспорти, енергийно обследване и архитектурно заснемане. Предложението на кмета Иван Портних бе одобрено от финансовата комисия към местния парламент.

Новата програма е пред старт, като първият й етап предвижда одобрените да получат безвъзмездно 100% от нужните средства. За целта блокове или входове трябва да кандидатстват до 31 март 2023 г. с готов комплект документи. Поради кратките срокове и невъзможността на сдруженията на собствениците да осигурят парите за изготвянето на изискуемите книжа, тези разходи ще бъдат покрити от бюджета на Община Варна до възстановяването им от програмата с до 20 млн. лв. от бюджета за следващата година.  

„При миналата програма едва 40 сгради във Варна бяха санирани. Желанието на администрацията е този път да бъдат обновени доста повече блокове. За изготвяне на технически паспорт, за обследване за енергийна ефективност и за архитектурно заснемане ще са необходими по 6,12 лв./кв. м с ДДС. Тази сума е непосилна за част от домакинствата, затова решихме да осигурим заемообразно финансиране“, заяви пред съветниците зам.-кметът на Варна инж. Христо Иванов. По думите му, за да получи финансирането, етажната собственост ще трябва да докаже, че отговаря на условията за кандидатстване. „За улеснение на гражданите ще бъдат подготвени типови договори, а специализирано звено към Община Варна ще предоставя безплатни консултации по процедурата“, допълни инж. Иванов. 

Окончателното решение по темата предстои да вземе местният парламент, който ще заседава извънредно в понеделник. 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони