„Огледални жени” съблазняват в „Анел”

3. Художничката Лили Кючукова и колекционерът Владимир Дончев

Има ли някой, който да не мечтае да се върне един век назад и да се разходи по парижките улици, да надникне в атмосферата на някогашните кабарета, театри и дамски салони? Да надникне зад завесите на култови улици за развлечения в Амстердам, Париж и Виена? Музей-галерия „Анел” – София, ви кани на ретро пътешествие с най-новата си експозиция, открита на 27 октомври. Изящната живопис, дело на художничката Лили Кючукова, очарова с разнообразието от портрети на жени – те не просто позират, те дишат еротика чрез предизвикателни пози, съблазняващи погледи, устни, нашепващи тайни и обещания... Изложбата беше замислена преди четири месеца, а част от платната са създадени специално за темата „Огледални жени”. 

Въпреки пандемичния страх вернисажът събра столични ценители,  художници, дипломати, писатели, учени и общински съветници, приветствани от собственика на галерията Ангел Симеонов. Известно е, че изкуството няма почивен ден, а и терапевтичната му сила е доказана.

Куратор на изложбата е проф. Аксиния Джурова, която даде следната експертна оценка на творбите на Лили Кючукова: „Тя рисува само жени. Жени, зареяни някъде в далечния им спомен, жени миражи и видения, жени от витрините на Амстердам, жени от будоара или от кафенетата на Париж, жени в мечтание. Част от тях са потопени в монохромен интериор, пронизван на места от черно или червено бюстие, от черни или червени чорапи и червени коси, а други – в снежнобели бюстиета, се открояват на червен фон, трети са представени като модели, при които белотата на тялото и гарвановочерната коса изпъкват на експресивен синьо-карминен фон. Всички те са в състояние на очакване и нега, далеч от днешните представи за дръзките и безпардонни, разголени докрай хищни жени. Жените на Лили Кючукова са някак си непредвидими и загадъчни, достъпни и далечни, напомнящи по-скоро идеала за жена от края на XIX и първата половина на ХХ век – времето, в което те са умеели да се насладят на живота. Така нейните чувствени и изтънчени жени „ни връщат към грацията на „ар феминен“, на лиричния и очарователен стил на „ар деко“, погълнат от първите години на Втората световна война“, както отбелязва Робер Фажон по повод изложбата й преди години в Нанси”.

Експозицията е на разположение на столичани до 20 ноември 2021 г.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Изкуства