Омбудсманът към „Топлофикация – Перник“: 53 дни без топла вода в условията на COVID е недопустимо

Омбудсманът Диана Ковачева препоръча на изпълнителния директор на „Топлофикация – Перник“ АД Чавдар Стойнев да предприеме действия за съкращаване на първоначално обявения срок от 53 дни за планиран ремонт, който ще доведе до спиране на топлата вода за всички клиенти в гр. Перник, съобщиха от пресцентъра на обществения защитник.

Повод за препоръката са жалби на жители от гр. Перник, както и информация в медиите, за предстоящото продължително спиране от 8 август 2022 г. до 30 септември 2022 г. на снабдяването с топла вода.

„Гражданите изтъкват, че планираното прекъсване на услугата за срок от 53 дни ще създаде големи неудобства и ги принуждава да правят извънредни разходи за осигуряване на алтернативни средства за подгряване на вода“ пише омбудсманът.

Проф. Ковачева обръща внимание, че заради влошаването на епидемичната обстановка, съгласно Националния оперативен план за справяне с пандемията от COVID, със заповед на директора на регионалната здравна инспекция от 22 юли 2022 г. на територията на област Перник вече са въведени временни противоепидемични мерки.

Омбудсманът подчертава още, че при продължителното прекъсване на централното топлоснабдяване, ще бъде затруднено поддържането на добра индивидуална и колективна хигиена, което е от изключително значение в борбата както срещу COVID-19, така и срещу сезонните инфекции.

„Като отчитам важността на предстоящите ремонтни дейности, смятам, че е наложително да се потърси начин да се намали техният срок, например с удължено работно време, работа през почивни дни и пр.“, категорична е Диана Ковачева.

В заключение тя настоява да бъде информирана в 14-дневен срок за предприетите действия от дружеството.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България