Онлайн пазаруването в Гърция нараства до 35 милиарда евро през 2023 г.

Снимка: Pixabay

Гръцките потребители са похарчили приблизително 35 милиарда евро за онлайн покупки през 2023 г., като най-голямата част – 17,5 милиарда евро – отива за физически стоки, съобщава електронното издание на в. Kathimerini. От тази сума 10,7 милиарда евро са разпределени за пътни разходи (включително резервации, билети и т.н.), докато останалата част е изразходвана за услуги. Тези цифри се основават на доклада на Некси за проучване на електронната търговия за Гърция.

Според доклада от 17,5 милиарда евро, похарчени за физически стоки, 3,1 милиарда евро са похарчени за домашни електроуреди, 2,6 милиарда евро за бяла техника и 2,4 милиарда евро за дрехи, закупени онлайн.

Данните показват промяна в поведението на потребителите: въпреки че преди хората предпочитаха да пазаруват във физически магазини, за да преценят дали продуктите се побират в тяхното пространство (за бяла техника) или са подходящи (за дрехи), сега те все повече купуват тези артикули онлайн.

Разходите за обувки достигнаха 1,7 милиарда евро, докато 1,1 милиарда евро бяха похарчени за козметика и още 1,1 милиарда евро за хранителни стоки. Разходите за готови ястия онлайн също възлизат на 1,1 милиарда евро, основно чрез популярни платформи за поръчки и доставка.

Данните разкриват още, че най-често купуваните артикули онлайн са дрехи (48%), готови храни (43%) и козметични продукти (38%).

За услуги, от 6,7 милиарда евро, похарчени през 2023 г., 3,1 милиарда евро бяха разпределени за застрахователни услуги, 600 милиона евро за онлайн залагания и още 600 милиона евро за билети за културни и спортни събития. Приблизително 500 милиона евро са изразходвани за абонаментни услуги за телевизия, музика и аудиокниги.

И накрая, от 10,7 милиарда евро, изразходвани за пътуване, 4,7 милиарда евро са за самолетни билети, 3,7 милиарда евро за хотелски резервации и 0,7 милиарда евро за чартърни полети и организирани туристически пакети.

Според доклада основната мотивация за онлайн пазаруване са по-ниските цени за 27% от потребителите, следвани от спестяването на време за 18%.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Европа