От 15 март пътуваме с карта за една линия (обзор)

Картите си отново ще можем да зареждаме за една линия.

Връщат най-масовите превозни документи в столицата

Ученици и студенти ще дават 15 лв. вместо 20 лв. на месец до края на годината

Гласуват и отпадането на глобата за валидация

Както “Труд news” пръв съобщи, картата за една линия в столичния градски транспорт се връща от средата на следващия месец. Предложението за това бе прието от Комисията по транспорт към Столичния общински съвет, а утре предстои да бъде гласувано от Столичния общински съвет и да бъде въведено от 15 март.

Един от най-масовите превозни документи бе спрян от началото на 2023 г., когато в сила влезе новата тарифна политика в София. Това предизвика сериозно недоволство сред ползващите градския транспорт, заради което общинарите се заеха да върнат исканите от хората начини на пътуване.

Така на комисия в понеделник бе одобрен докладът на председателя на СОС Георги Георгиев и Грети Стефанова, с които се възстановява продажбата на картата за една линия за наземен транспорт и метро за всички пътници по редовна и преференциална тарифа (ученици, студенти, пенсионери, докторанти). Цените им са същите, както бяха преди Нова година (виж таблицата).

Общинските съветници ще направят и друга належаща промяна, която идва след като Министерският съвет гласува компенсации в столицата на цените на превозните документи.

Намалява се цената на картите за ученици и студенти от 20,00 лв. на 15,00 лв., а на докторанти от 35,00 лв. на 15,00 лв. за периода от 01.02.2023 г. до 31.12.2023 г. Позволява се също така и безплатното пътуване на деца от 7 до 10-годишна възраст в градския транспорт. За периода от 01.02.23 г. до 31.12.23 г. цената на годишната карта за всички линии за ученици и студенти от 200 лв. става 180.

Предстои Столичният общински съвет да гласува и отпадането на глобата от 3 лв., ако не сме валидирали превозния си документ при качване в градския транспорт. Тя също бе въведена от 1 януари. Общинарите признават, че отзвукът от нея и прилагането ѝ крие риск от намаляването на ползващите градския транспорт, а оттам и на приходите на Центъра за градски мобилност.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони