Пенелопе Крус - Пиренейски прелести

Средиземноморската сирена Пенелопе Крус е най-голямото актьорско име, най-познатото лице и най-разкошното тяло в тръгващия тази седмица по българските кина биографичен топ филм „Ферари“. Музата от Мадрид влиза в ролята на съпругата на Енцо Ферари (изигран от Адам Драйвър), а според критиката с играта си тя засенчва всички и вече е фаворитка за номинация за „Оскар“. Режисьор на автомобилната историческа драма е Майкъл Ман, създал модерни американски шедьоври като „Жега“ и „Вътрешен човек“.

Вдъхновен от книгата „Ферари – мъжът, автомобилите, състезанията, машината“ на Брок Йейтс новият филм връща лентата до лятото на 1957 г. На фона на грандиозния спектакъл Формула 1 бившият състезател Енцо Ферари преживява истинска криза. Фалит заплашва фабриката, която той и съпругата му Лаура са изградили от нищото десет години по-рано. Нестабилният им брак е разтърсен и разбит от загубата на сина им Дино година преди това. Ферари трудно намира сили да приеме другия си син – Пиеро, от любовницата си Лина Ларди. Междувременно жаждата за победа на пилотите му ги тласка до ръба, когато те се впускат в емблематичното, но коварно състезание „Миле Миля“ – 1 000 мили през Италия.

Образът на Лаура Ферари е основен за сюжета и Пенелопе е перфектен избор. От години Крус е едновременно качествена, редовно награждавана драматична актриса и екранно бижу, привличащо вниманието със своята “физика на радостта”.
На 49 години тя все още е сочното олицетворение на гореща испанска жена. Пенелопе Крус излъчва магията на Мадрид и изпълва кадрите със сексуално електричество и усещане за желание във всеки свой филм. Тя се снима в големи американски продукции за широка публика и в независими европейски фестивални произведения за ценители. Преди две години я гледахме и в най-личния филм на Алмодовар „Болка и величие”, вдъхновен от собствения му бурен личен и артистичен живот. Вече дузина години тя живее с колегата си Хавиер Бардем. Семейството отглежда две деца, а Крус управлява и бизнес в родния си град Мадрид.

Пенелопе отделя все повече време за семейството си и по-често споделя своя опит на майка в модерната епоха: „Никакви социални мрежи за децата, докато растат и се оформят като човеци. С Хавиер не им даваме достъп. Не виждам никакъв смисъл в това да ги пускаме онлайн без ограничения. Тези платформи имат особено силно влияние върху младите поколения. Наистина ми е жал за днешните тийнейджъри. Сякаш светът си прави експеримент с тях. Все едно някой е казал: „Я, да видим как едно 12-годишно дете ще понесе толкова много технология.” Аз самата не прекалявам със социалните мрежи. Младите нямат защита в това пространство, мозъците ми тепърва се оформят. Това не е детството, което ние имахме. Поне до 16-годишна възраст не бих им позволила.”

Тя обича сложните образи, с много недостатъци, които са в състояние да открият себе си в едни морално и емоционално коварни ситуации. А милиони хора все още я почитат като символ на средиземноморската красота. „Странно ми е. Изобщо не мисля за себе си по този начин. Никога не съм била твърде самоуверена относно излъчването ми и начина, по който изглеждам. Отделно предпочитам и да не се фокусирам твърде много върху това. Истината е, че сега се чувствам по-добре откогато и да е било. По-красива и уверена. За нищо на света не бих заменила начина, по който се чувствам сега, за начина, по който съм се чувствала на 20-годишна възраст. Тогава страдах от много повече несигурност и притеснения. От неща, за които с времето разбираш, че не са от значение. Остаряването трябва да се празнува. В Испания особено всички обичаме да се чувстваме млади и темата за навлизането във възраст изобщо не е повод за тревоги и стрес. Но аз не бих се върнала във времето”, разказа приказната актриса.

 

Да я снимам във филм е празник

Винаги е празник, когато я снимам във филм. Отново разчитах на Пенелопе за „Болка и величие”. Филмът разказва за серия от срещи на Салвадор Майо, който е успешен режисьор в житейска и творческа криза. Някои от срещите са физически, други са спомен. Виждаме фрагменти от детството му през 60-те, когато той и семейството му се преместват в Патерна в търсене на просперитет. Това всъщност е филм за мен, за моя живот, а Пенелопе играе майка на моето филмово аз. Тя е моята муза.

Педро Алмодовар, режисьор и сценарист

 

Използва въображението си

Обичам като работим заедно. Във филма „Официално състезание” тя изгради образ, много различен от нея в реалния живот. Дори на външен вид. Пенелопе използва изключително богатото си въображение, както и фрагменти от поведенческите модели на различни режисьор, които е наблюдавала по време на своята дълга кариера. В този филм тя показа своята ексцентрична страна. Или по-скоро - създава ексцентричен ореол на героинята, която играе. Тя е истински артист с поглед отвъд привидното. Чудесна е.

Антонио Бандерас, актьор

 

Не се нуждае от много режисиране

Два пъти съм режисирал Крус във филми и двата пъти беше невероятна. Всеки режисьор трябва да се чувства късметлия ако работи, с Пенелопе. Задачата ми е страшно лесна - просто я оставям да играе. Във „Вики Кристина Барселона” и „На Рим с любов” тя беше като сбъдната режисьорска мечта. Сама води историята в правилната посока. Определено не се нуждае от много режисиране.

Уди Алън, режисьор и сценарист

Подслади и рома на карибските пирати

Крус заминава за САЩ с идеята да се върне след като участва в един филм - всичко трябвало да отнеме три месеца. „Но после веднага получих нова роля. Винаги ще обичам Испания, но прекарвам много време и в САЩ, където винаги съм се чувствала като гражданин на света. В Холивуд обогатих представата си за киното, снимах се в гигантски мегапродукции като поредицата „Карибски пирати”, където играх с хора като Джони Деп. Той е като паднал от Марс”, спомня си красавицата.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Силуети