Пилотен проект в тунел на „Тракия“ управлява движението при катастрофи

Умни магистрали спасяват животи

Интелигентни системи ще работят и на "Струма" и "Европа"

Умни магистрали ще спасяват човешки животи. За първи път у нас подобен проект ще бъде реализиран в тунела „Траянови врата“ на магистрала „Тракия“. Агенция „Пътна инфраструктура“  (АПИ) вече работи за интегрирането на интелигентна трафик система в съоръжението, обяви членът на УС на ведомството инж. Иван Досев по време на 13-та Национална конференция по транспортна инфраструктура, която се провежда на 1-ви и 2-ри октомври в Несебър. 7 милиона лева са нужни, за да се превърне тунелът в „умен“ такъв. Финансирането е осигурено чрез европейските фондове, уточни инж. Досев.

При катастрофи системата ще пренасочва веднага автоматично трафика от едната тръба на тунела в другата без човешка намеса чрез падащи бариери и ще предупреждава шофьорите за реорганизацията и опасностите по пътя. По този начин освен, че ще се предотвратяват задръствания ще се избегне и опасността от вторични произшествия. Системата трябва да бъде внедрена до 2022 г.

В тунела ще бъде инсталирано още лед осветление, умна светофарна уредба и инфо система, чиито табла ще дават в актуална информация в реално време. На всяко от платната в двете посоки на магистрала „Тракия“ ще бъдат монтирани по 20 електронни информационни табла или общо 40 такива. Освен по това на различни участъци от аутобана ще бъдат монтирани и камери за средна скорост.

Предвижда се монтирането на подобни интелигентни системи за повишаване на пътната безопасност и управление на трафика да бъдат монтирани и на новите участъци на магистралите „Струма“ и „Европа“. В момента се търсят и начини на финансиране, като в плановете е инсталирането на умни системи и на старите магистрални участъци, допълни Досев.

Повишаване на безопасността на пътя е сред основните акценти на конференцията. От началото на годината 600 000 са нарушенията за превишена скорост по родните пътища, съобщи на форума заместник- председателя на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ Анжела Тотева. Тя припомни, че гладкият асфалт сам по себе си не означава безопасно трасе, като изследвания показват, че само шумоизолиращите огради намаляват риска от пътни инциденти с 40 на сто. Тотева подчерта важността и на мантинелите и сцеплението на пътя, като посочи че през последните години 5000 са катастрофите, които са без друг участник на пътя, а превозното средство е самокатастрофирало.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България