Електромобилите като Ford Mustang Mach-E поставят водача в центъра на интериора
През последните години в интериорния дизайн на автомобилите се залагаше на многобройни бутони, елементи и функции. В много случаи това водеше до претрупаност и объркване у водачите.
Съвременната тенденция при оформянето на кокпита е друга. Някои производители като Ford използват редуктивен подход и поставят човека в центъра на концепцията с цел да се постигне олекотен интериор и завършеност на пространството. Например новият електрически модел Mustang Mach-Е предлага удобна и семпла среда, в които шофьорът има близък достъп до всички важни контролни прибори. Големият централно разположен сензорен екран обединява много от уредите в автомобила. Гладкото арматурно табло е с вграден високоговорител, а подложките за безжично зареждане на телефони премахват кабелите. Равният под в цялата кабина осигурява по-голям вътрешен простор за пътниците.
Минималистичният подход към проектирането на интериора на колите в бъдеще ще бъде фокусиран върху това, което потребителите искат най-много. Показателно е как се развива през годините, като се има предвид, че в зората на автомобилостроенето водачите са държали ръкавици в жабката през зимата, за да не мръзнат ръцете им при хващането на металния или дървен волан.
Първоначално челните стъкла са били допълнителна опция и са се отваряли като прозорци на къщи. Първите инсталирани фабрично в автомобила радиоапарати представляват 20% от стойността на превозното средство, а днес аудиосистемата е стандартна. В следвоенния период таблото е повлияно от развитието на космическите технологии и е отрупано с бутони и уреди. С популяризирането на видео игрите и конзолите воланите получават „пера“ за смяна на предавките.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш