Повече мощ и елегантност

Porsche Macan преминава втори фейслифт

Топмоделът GTS разполага с 440 конски сили и развива 272 км/ч

След две години Porsche ще пусне електрически Macan. Дотогава за желаещите да карат компактния SUV на германската марка остава на разположение настоящият модел, който излиза през есента след втори фейслифт. Въпреки че се продава от 2014 г. насам, автомобилът отново демонстрира върхова форма с повече мощност и по-елегантен дизайн след модернизацията.

И трите налични версии на Macan могат да се похвалят с увеличен брой на конските сили в сравнение със своите предшественици. Топмоделът Macan GTS е оборудван с 2,9-литров двигател V6 с двоен турбокомпресор, който вече генерира 440 конски сили - с 60 конски сили повече от досега. С типичната за Porsche динамика този вариант, оборудван с пакета Sport Chrono, спринтира за 4,3 секунди от 0 до 100 км/ч и развива максимална мощност 272 км/ч.

Позиционираният на второ място в йерархията на моделната гама Macan S се задвижва от същия 2,9-литров битурбо мотор V6, но с мощност от 380 конски сили. И при него ресурсът нараства, в случая – с 26 конски сили. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,6 секунди, а максималната скорост е увеличена до 259 км/ч.

Базовата версия на Macan разполага с новоразработен 4-цилиндров турбо двигател с мощност 265 конски сили. Той изпълнява стандартния спринт от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди и достига максимална скорост от 232 км/ч.
Всички модели излизат от завода със 7-степенна трансмисия с двоен съединител на и система за задвижване на всички колела. Окачването е настроено така, че да съчетава максимален комфорт и спортна динамика.

Подобренията по шасито водят до още по-голяма чувствителност и по-директна реакция с по-добра обратна връзка чрез волана. За тази цел характеристиките на амортисьорите на системата за активно управление на окачването са адаптирани отново специално за този модел. Електрониката активно и непрекъснато регулира силата на демпфериране за всяко отделно колело.

Топмоделът Macan GTS се отличава още повече от другите версии с вече стандартно спортно въздушно окачване, което снижава каросерията с 10 милиметра. Динамичните предимства на новия GTS се дължат преди всичко на факта, че въздушното окачване е с 10 процента по-твърдо на предната ос и с 15 процента по-твърдо на задната ос в сравнение с досегашния модел. Опционалният пакет GTS Sport допълнително увеличава динамичния потенциал на автомобила с 21-инчови джанти с GT дизайн и високоефективни гуми, система за векторно разпределение на въртящия момент и пакет Sport Chrono.

Леки промени отвън, по-малко бутони вътре

Обновеният модел Porsche Macan изглежда по-атрактивно и спортно с преработена предна част на капака на двигателя. Върховото изпълнение GTS се откроява със специфични черни елементи. Стандартни за цялата гама са LED фаровете с динамична светлинна система. Каросерията се предлага в 14 цвята, от които два са нови със звучните имена Papaya Metallic и Gentan Blue Metallic, а за GTS със спортен пакет е наличен и Python Green. В зависимост от нивото на оборудване джантите са с диаметър 19, 20 и 21 инча.

Интериорът е модернизиран с елегантно проектирана централна конзола. Новата концепция за работа предлага работа със сензорни повърхности вместо тактилни бутони. Лостът на трансмисията е по-къс.

Аналоговият часовник в горната част на арматурното табло вече е стандартен. Като опции се предлагат редица пакети с кожена тапицерия и контрастни шевове. В серийното оборудване са включени много онлайн функции и услуги. Те могат да бъдат управлявани чрез 10,9-инчовия Full HD сензорен дисплей на системата за комуникация или чрез гласови команди. 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили