Под 1 зарядна станция на 100 км у нас

Докато в държави като България, Гърция, Естония, Полша и Румъния не се изградят достатъчно зарядни станции, продажбите на електрически коли трудно ще се увеличават.

България е сред държавите в Европа с най-лоша инфраструктура за коли на ток

Призовават Европейския парламент за действия

Пътната мрежа в Европейския съюз изпитва драстична нужда от изграждане на повече зарядни станции за превозни средства с електрическо задвижване, показва проучване на асоциацията на производители на автомобили (ACEA). В десет държави на водачите на такъв тип коли се налага да изминават над 100 км, за да намерят пункт за зареждане на батерията. България е една от тези страни. В изследването на ACEA се посочва, че у нас се падат средно по 0,8 зарядни станции на 100 км от основните пътища (магистрали, междуградски и градски шосета).

На последните места в класацията са Гърция и Естония с 0,2 точки за зареждане на 100 км пътища. В тези страни собствениците на електрифицирани автомобили трябва да шофират по 500 км до следващата станция. Това влияе много негативно върху продажбите на нови екологични коли на ток. В десетте държави с най-слабо развита зарядна инфраструктура, в която освен България попадат също Румъния, Латвия и Полша, търсенето на електрифицирани превозни средства е под 3%.

Най-много пунктове за зареждане има в Нидерландия - 48 на всеки 100 км важни пътища. Следващите „отличници” в това отношение са Люксембург, Германия и Португалия.

„Купувачите на автомобили едва ли ще изберат модели с нулеви емисии, ако нямат на разположение достатъчно пунктове за зареждане”, коментира Ерик-Марк Хюитема, генерален директор на ACEA. Той призова Европейския парламент да предприеме по-скоро действия за изграждането на необходимите зарядни точки за насърчаването на покупката на екологични автомобили - особено в държавите със слабо развита зарядна инфраструктура.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили