Последен валс за Huracan с двигател V10

Последните модели Lamborghini Huracan STJ са оборудвани със специален аеродинамичен пакет за още по-висока динамика на шофиране.

Lamborghini пуска лимитирана серия STJ преди да спре култовия модел

Подобрена аеродинамика и мощ от 640 к.с.

Lamborghini подготвя грандиозен финал на производството на моделната гама Huracan. Култовият спортен автомобил ще слезе от сцената със строго лимитирана серия. Тя ще се състои от само 10 номерирани екземпляра с означението STJ. Тези колекционерски коли ще бъдат лебедовата песен на Huracan с атмосферен двигател V10, който беше представен преди 10 години, но сега става жертва на „зеления“ енергиен преход, въпреки че се продава отлично.

Задното крило на Huracan STJ е по-стръмно с 3 градуса и увеличава притискателната сила върху колелата.

Серията Huracan STJ е най-мощната в гамата на този модел. Това личи и от означението STJ (Super Trofeo Jota) – Super Trofeo е едномарковият шампионат, създаден от Lamborghini през 2009 г., а Jota маркира приложението J от правилата на Международната автомобилна федерация FIA, което определя спецификациите на състезателните автомобили. Huracan е третият модел на италианския производител с означение Jota след иконите Miura SVJ и Aventador SVJ.

Huracan STJ се откроява със своя специален аеродинамичен пакет с добавяне на две карбонови издатини (фликове) и увеличаване на ъгъла на задното крило с 3 градуса за по-голяма притискателна сила върху задните задвижващи колела. Максималната мощност на двигателя V10 възлиза на 640 к.с. и 565 Нм въртящ момент при 8000 оборота. Тягата се предава към задната ос през 7-степенна трансмисия с двоен съединител.

Лимитираната серия Huracan STJ ще се състои от само 10 екземпляра за колекционери.

Механичното сцепление е увеличено с четири регулируеми амортисьора от моторните спортове. Специалните характеристики на амортисьорите позволяват да се използва по-ниска твърдост на пружините, като същевременно се поддържа оптимален динамичен контрол на автомобила и се повишава прецизността на управление. За да се увеличи максимално динамиката на шофиране, са разработени специални гуми Bridgestone Potenza Race със специфична смес с високо сцепление и монтирани на 20-инчови джанти с централно закрепване. Тези технически подобрения при Huracan STJ водят до по-бърза обиколка с 1 секунда на пистата Нардо в сравнение с Huracan STO.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили