Последен шанс за двигател W12

Bentley Continental GT Speed използва същата платформа като Porsche Panamera, но предлага 12-цилиндров двигател с мощност 659 конски сили.

Bentley пусна най-бързия модел в историята си

Цената започва от 260 хил. евро

Старият свят на автомобилната индустрия грее с пълния си блясък в най-бързия сериен модел в историята на Bentley. Купето и кабриото Continental GT Speed олицетворяват мечтата на (почти) всеки ценител на добрите коли. Тук е концентрирано от всичко по много - ефектна визия, бързина, мощ и лукс в изобилие за четирима души, които имат две врати за качване и слизане.

Под дългия преден капак ръмжи любимият двигател на покойния Фердинанд Пиех, инженер и идеолог на концерна Volkswagen, към който принадлежи и марката Bentley. Това са 12 цилиндъра с общ обем 6000 кубика, съчетани по три в четири банки във W-образна форма, които произвеждат мощност в размер на 659 конски сили и въртящ момент от 900 Нм. Благодарение на този ресурс кабриото GT Speed спринтира само за 3,6 секунди от 0 до 100 км/ч, а купето - с една десета от секундата по-бавно. Максималната скорост и при двата варианта на каросерията е 335 км/ч.

Въпреки високата цена (от 260 000 евро нагоре) Bentley очаква огромен пазарен успех за моделната линия Continental GT Speed, защото много платежоспособни купувачи търсят точно такива коли. Въпреки пандемията, икономическата стагнация и кризата с доставки на части за сглобяване на нови автомобили, първото шестмесечие на 2021 г. е най-доброто в историята на марката. Британската компания продава с 50 процента повече коли в сравнение с 2019 г. преди заразата с коронавируса.

Запознатите с тенденциите за електрификация в автомобилния бизнес са наясно, че бензинови “зверове” като Continental GT Speed са на изчезване и скоро няма да се произвеждат. Двигателят W12 на Volkswagen ще бъде спрян след пет години, осъден на смърт от европейските регулации за вредни емисии. Сега е последният шанс да се купят такива суперколи от ерата, в която зареждането все още се извършва с маркуч, е не с кабел.

Наред с расовия бензинов двигател Continental GT Speed притежава и редица вторични белези на породист екземпляр от отиваща си епоха. В очи се набиват агресивната черна решетка и емблемите 12 (толкова са цилиндрите), а джантите са с диаметър 22 инча. Моделът стъпва върху трикамерно въздушно налягане и разполага с 48-волтова мрежа за стабилизиране на каросерията срещу накланяне в завои.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили