Последната лимузина: Bentley Mulsanne паркира в историята

Последният автомобил Bentley Mulsanne е боядисан в тъмен стоманеносив цвят с капаци и покрив в розово злато.

Отива си легендарен мотор V8

Последният екземпляр от величествената лимузина Bentley Mulsanne излезе от фабриката в британския град Крю. Заедно с този модел в историята отива и най-дълго произвеждният автомобилен двигател V8.

Това е легендарен мотор с работен обем 6,75 л, който в последния си вариант с помощта на два турбо компресора генерира мощност от 530 к. с. и максимален въртящ момент 1100 Нм. Славният “осмак” се вгражда в колите на Bentley от 61 години насам, като в хода на времето претърпява редица подобрения. Неговата нетрадиционна кубатура от 6,75 л се дължи на факта, че - когато е проектиран - всички двигатели на двете луксозни британски марки Bentley и Rolls-Royce са имали диаметър на буталото 4,1 инча и този стандарт определя работния им обем.
Лимузината Mulsanne излиза от производство заради чувствително намалялото търсене на подобен тип каросерии в най-високия клас. От началото на годината са продадени малко над 100 екземпляра Mulsanne, а от лансирането на модела през 2010 г. - общо 7300 броя. Напоследък богаташите се насочват към по-популярния SUV модел - Bentayga. Така единствената суперлимузина на пазара остава Rolls-Royce Phantom.

Последният произведен Mulsanne е от специалната серия Speed Edition by Mulliner по поръчка на купувач от САЩ. Той е избрал автомобилът да бъде боядисан в уникален цвят волфрам, който наподобява тъмно сивото на медицинска стомана със силен блясък. Покривът и капаците на двигателя и багажника контрастират в розово злато. Ефектните 21-инчови джанти са полирани до блясък и декорирани с тъмни кантове на петте спици.

Изработката на един екземпляр Mulsanne отнема 400 часа ръчен труд, което е 20 пъти повече в сравнение с една масова кола. Целият интериор, повечето сглобки и бояджийски дейности се извършват от висококвалифицирани майстори. Дори двигателят се сглобява ръчно в продължение на 4 дни, а накрая работникът оставя подписа и името си върху метална плочка, закрепена на главата.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили