Продуцентът Магърдич Халваджиян пред “Труд”: Искам нашите предавания да бъдат остров на позитивизма

12 души знаем участниците в “Маскираният певец”

Днес е полуфиналът на първото по рода си предаване за България “Маскираният певец”. Мистериозното шоу, в което родни звезди, скрити зад специално изработени костюми, изпълняват разнообразни песни на живо, а публиката трябва да отгатне тяхната самоличност, се превърна в истински хит по време на есенния телевизионен сезон. Малко преди края на първия му сезон, “Труд” разговоря с продуцента на забавния формат Магърдич Халваджиян. Той разказа пред вестника през какви трудности минава екипът, за да запази тайната на маските, колко човека знаят самоличността на участниците и защо шоуто е толкова популярно в интернет.

“Много съм доволен от първия сезон на “Маскираният певец”. Доста време търсихме нов формат, който както “Като две капки вода” да може да забавлява и мисля, че го намерихме. Шоуто свърши страхотна работа. Забелязвам, че хората много се забавляват много, докато го гледат. Виждам го и по поканите, които свършиха още от третия концерт на живо чак до финала. Това е добър показател за интереса - когато залата се пълни и има огромно търсене. Мисля, че се справихме добре ще бъдем още по-добри при следващ сезон”, е равносметката на известния продуцент почти накрая на първия сезон на “Маскираният певец”.

Тъй като форматът беше непознат за родната аудитория и регламентът му първоначално изглежда малко “объркващ”, неговото създаване се счита за голям риск. Маги Халваджиян обаче е категоричен, че всяко ново начало е рисково. “Във всяка работа или бизнес е така. Добрите предприемачи поемат рискове - оттам нататък и загубите, и печалбите са за тяхна сметка. Иначе щяха да стоят някъде на заплата и да не се притесняват особено много”, заяви собственикът на продуцентска фирмa Global Films.

Той обясни, че първоначалната идея за правене на “Маскираният певец” дошла от Нова телевизия. Те са забелязали формата, който е бил изключително нов, с излъчен само един сезон в САЩ. “В момента, в който го видях, си казах, че това е страхотна идея. Досега винаги сме пеели под различни форми, но ще е интересно да видим дали можем да познаем кой е изпълнителят само по гласа му, без да го виждаме. Решихме, че поемаме риска да направим такова шоу, и рискът ни се оправда”, каза още Халваджиян. По думите на продуцента огромната популярност на шоуто в социалните мрежи и силната ангажираност на публиката не са изненадващи. “Ние не правим нещо, което не знаем как ще се развие. Подготвяме се за последствията и знаем накъде водим аудиторията. Точно този дебат в интернет между зрителите се очакваше да се случи. Както в американския формат, където доста бързо разпознават някои от участниците, докато други се крият доста по-добре, така е и при нас. Винаги обаче в цялото шоу има трима-четирима, които остават енигма и за зрителите, и за детективския панел. Естествено, на пазар като американския, италианския или немския, където има безброй много певци, е много по-лесно да останат скрити образите. При нас тази задача е по-трудна, защото пазарът ни е малък, хората в шоубизнеса всички ги познават, и да успееш да намериш такива, за които зрителят да не може да се сети, е доста трудно. Но ето, ние до този момент имахме двама участници, с които тотално изненадахме зрителите и панела - Шапката на Къци Вапцаров и Рицарят на Димо Алексиев. Те бяха тотален шок за всички и това са примери, че и в България системата може да работи перфектно”, уточни Маги Халваджиян.

До този момент станахме свидетели на падането на маските на 11 участници. Сред тях наблюдаваме голямо разнообразие - Джулиана Гани, Иван Звездев, Вальо Михов, Прея, Димо Алексиев, Къци Вапцаров и други. На въпрос как са избрали толкова интересен каст за предаването, продуцентът отговори така: “Това беше най-трудната част, защото много малко хора се занимавахме с подбора. В началото бяхме 4 човека, които трябваше да вземем решението. След това, когато вече ги избрахме, екипът се разшири, тъй като трябваше да включим хората, отговарящи за шиенето на костюми, стилисти и т. н. Така общо 12 души знаем кои стоят зад маските. Беше изключително трудно, защото има гласове в България, които лесно се разпознават, колкото и да са скрити. Те имат много специфични тембъри и само 3 ноти да изпеят, веднага могат да бъдат отгатнати. Предизвикателството беше голямо и заради това търсихме хора, които са познати на публиката, но в друга светлина и не са ги чували никога да пеят, какъвто беше случаят с Вальо Михов, Джулиана Гани и Димо Алексиев. Направихме списък с популярни личности, които биха били много трудни за разпознаване на зрителите. Мисля, че се справихме добре с тази трудна задача”.

Маги Халваджиян направи съпоставка между българската версия на “Маскираният певец” и американската, и обясни какви стъпки предприема екипът, за да опази тайната на участниците. “Истината е, че американците правят тяхната версия на запис. Тоест, целият сезон се снима предварително. Когато не излъчваш на живо, телевизията ти позволява много добре да криеш, защото няма същата ангажираност и интерес на публиката, както е при нас. Когато американците вече излъчват своите епизоди, тогава и да има интерес от аудиторията, вече няма смисъл да се прикриват участниците в реалния свят, защото всичко е приключило отдавна. Докато при нас е изключително сложно криенето и ние си давахме сметка за това още от началото. Начертахме план как ще се случва целият процес, с какви маски ще ходят, от къде ще ги взимат със специални коли с тъмни стъкла, къде ще ги карат, дали шофьорите трябва да знаят кого возят. Тук става дума за 16 участници и трябва координираш действията си, така че да ги държиш отделени един от друг. Наложи се да направим специални фургони, които превърнахме на отделни гримьорни за всеки един от тях, с всички удобства вътре, за да могат да се чувстват комфортно, докато си чакат реда. Смятам, че впоследствие нямаше големи изненади за нас, тъй като на хартия бяхме предвидили почти всичко. Всичко върви според очакванията и е под контрол”, разказа той.

Продуцентът признава, че със сигурност е имало и грешки, които са били допуснати при направата не сезона. Въпросът обаче е дали те са фатални или минимални. “Ако са фатални, това означава провал. Ако са малки, това е добър повод да направиш списък с тях и да ги отстраниш в следващ сезон. Ние правим така с всяко предаване, по този начин надграждаме, подобряваме и се постигат успехи занапред. За следващия сезон на “Маскираният певец” смятам, че на зрителите и на панела ще им бъде много, много по-трудно да отгатнат кой стои зад маската”, заяви Халваджиян.

Той коментира още едно свое суперуспешно предаване - “Като две капки вода”, от което са излъчени 7 сезона, но популярността му не спира да расте. “Смятам, че в основата на всеки успех стои това да не се самозабравиш, а да знаеш, че публиката, с всяка изминала година ще бъде по-взискателна и ти не трябва да му даваш това, което вече знае, а да го изненадваш, да надхвърляш очакванията му. Колкото повече стават сезоните, толкова по-трудно става това, защото вариантите не са безкрайни. Все пак, ние продължаваме да се справяме с тази задача, а именно да даваме едно добро шоу, което да бъде за цялото семейство - татковците, майките и децата да могат да гледат нещо заедно, да се забавляват и да пеят с него. За мен най-важното е предаването да бъде изключително позитивно, в него да няма жълтини, да не се търсят интриги, защото и без това цялата ни държава се е превърнала в огромно интригантско блато, в което се търси само негативното. Затова искам нашите предавания да бъдат остров на позитивните неща”, сподели продуцентът.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл