Прокуратурата иска по-тежки наказания за машинистите по делото "Хитрино"

Варненският апелативен съд ще се произнесе до 2 месеца

По-тежки наказания да бъдат наложени на двамата машинисти по делото за влаковата катастрофа на гара Хитрино, пледира прокуратурата пред Варненския апелативен съд. Трагедията се разигра на 10 декември 2016 г., когато композицията с цистерни дерайлира в района на гарата, а при последвалия взрив загинаха 7 души, ранени бяха 14 и бяха нанесени щети за милиони левове.  

На първа инстанция в началото на миналата година Шуменският окръжен съд осъди главния машинист Димитър Михнев на 15 г. затвор и 17 г. лишаване от право да упражнява професията си. Помощникът му Радослав Петков бе наказан с 10 г. лишаване от свобода и 12 г. забрана да бъде локомотивен машинист. Те бяха признати за виновни в нарушение на правилата за движение, довело до тежкия инцидент, тъй като влакът е навлязъл в гарата със 78 км/ ч вместо да намали до 40 км/ч.

Присъдата бе атакувана от всички участници в процеса. Частните обвинители настояват за максимални присъди от 20 г. затвор, държавното обвинение иска наказанията да са съразмерни с обществената опасност на извършеното деяние, а подсъдимите считат, че трябва да бъдат оправдани.

Заради искане на защитата им към доказателствата по делото бе прибавена справка от МОН за начина на формиране на бюджета на Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков", където работят част от вещите лица, изготвили съдебно-техническите експертизи. Документът бе изискан от съда заради съмнения на адвокатите в безпристрастността на експертите.   

Причината за тежката катастрофа не е състоянието на жп-трасето, а скоростта, категорични бяха от прокуратурата. Защитата на Димитър Михнев опонира, че пътят е бил в лошо състояние, а на първа инстанция не е била определена безопасната скорост. Затова адвокатите настояха делото да бъде върнато за ново разглеждане в Шуменския окръжен съд или клиентът им да бъде оправдан. За оправдателна присъда пледира и процесуалният представител на Радослав Петков. Той оспори обвинението, тъй като помощник машинистът не е можел да вижда каква е скоростта, нито да й влияе, а след аварията е предприел действия за обезопасяване на влака. 

Варненският апелативен съд ще се произнесе по делото в законния двумесечен срок, стана ясно след финала на пледоариите. До тогава подсъдимите остават под домашен арест.
 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони