Промени в Наредбата за държавните изисквания: Гимназиален учител само с тапия по иновации 

Студентите, избрали да станат учители, ще трябва да покриват повече академични часове и да учат по нови задължителни дисциплини.

Правим специалисти по компетентностен подход

Увеличават академичните часове и дисциплините за бъдещи педагози

Задължителна подготовка по специализирана дисциплина - “Компетентностен подход и иновации в образованието”, ще трябва да са преминали всички бъдещи учители, които искат да работят с деца в прогимназиален и гимназиален етап. Това предвижда промени в Наредбата за държавните изисквания за придобиване на професионална квалификация “учител”, според които освен нови предмети за студентите по педагогика, се въвеждат и повече академични часове по изучавани досега дисциплини, съобщиха от МОН.

“С промените се цели реално въвеждане на компетентностния подход както в обучението на учители, така и след това - в практиката на предучилищното и училищното образование, на базата на интегрираните в подготовката за придобиване на квалификация “учител” основни групи компетентности, ключови за качествена и ефективна дейност в педагогическа среда”, обосновават се от просветното ведомство.

Въвеждането на основна специализираща дисциплина е за различните категории учители с минимален хорариум от 45 часа. И докато студените, които искат да обучават горен курс, ще учат иноваци, то за подготвящите се за детски учители новата дисциплината е “Предучилищна педагогика”, за началните учители - “Начална училищна педагогика”, а за бъдещите ресурсните учители - “Педагогика на специалните потребности”.
Студентите, които се подготвят да преподават различни предмети, ще изучават дисциплината “Методики на обучението по...”, с общ минимален хорариум 120 часа за предучилищното и 170 часа за началното училищно образование вместо досегашните 90 часа.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Образование