Пуснаха нов участък от магистрала „Струма“

В петък беше открита нова отсечка от магистрала „Струма“. Строителният министър Иван Шишков връчи официално Акт 16 за ползване на отсечката.

Връчиха акт 16 за ползване на 3-километровата отсечка

Трафикът ще минава през тунел „Железница“ след 3 месеца

Свлачище забави проекта

Пуснаха за движение нов близо 3-километров участък от магистрала „Струма“. В петък строителният министър Иван Шишков връчи официално Акт 16 за ползване на новата отсечка. Трасето е след тунел „Железница“ в посока Кулата, започва след заведенията срещу едноименното село, като свършва при жп-надлеза за рудник "Ораново", на входа на Симитли. 

Отсечката беше готова още преди повече от две години и дори беше пусната пробно, но впоследствие се наложи трафикът през нея да бъде спрян заради активизирали се свлачища. Изпълнителят на отсечката – българската компания „Грома Холд“, се наложи да преработи ската. 

"Свлачищата бяха установени през октомври 2020 г. Тогава възложихме на АПИ и строителя да направят проект за укрепване и той е готов. Укрепването ще е на два етапа. Първият трябва да приключи след 3 месеца и тогава ще пуснем движение и през тунела. В средата на следващата година укрепването трябва да е изцяло завършено и ще се пусне целият участък", обясни министър Шишков по време на откриване на новата отсечка от „Струма“.

След откриване на отсечката движещите се превозни средства от Симитли към Благоевград и София ще се качват на магистрала „Струма“ веднага след моста под жп-линията. А след близо 3 км отново ще трябва да завият наляво и да се включат в Е-79. „Макар и минимално движението ще бъде облекчено“, каза министър Шишков.

Най-големият проблем остава цялостното довършване на магистрала „Струма“ с изграждането на последната отсечка през Кресненското дефиле, след като в последните дни на кабинета „Петков“ бившият екоминистър Борислав Сандов взе решение за прекратяване на ОВОС-а на отсечката, а наследничката му на поста – Росица Карамфилова, не посмя да го отмени. Това реално постави под риск не само евросредствата за последната отсечка на магистралата, но и цялостното финансиране, получено до момента от Брюксел, или общо 1,6 млрд. евро.

Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) обжалва решението на Сандов. От ведомството подчертаха, че оценката на околната среда е издадена по законоустановения ред през 2017 г. Ако пътната агенция спечели обжалването пред Върховния административен съд, ОВОС-а ще продължи да бъде валиден до края на октомври.

Одобреният към момента източен вариант за преминаване на дефилето предвижда дясното платно на магистралата в посока Кулата да е по съществуващия път в дефилето, който ще се рехабилитира, а лявото платно в посока София да е в източна посока от дефилето.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България