Пълна промяна

Opel Astra излиза с радикални иновации и Plug-in хибридни варианти

Задвижване с мощност от 110 до 225 конски сили

С ефектна визия, големи екрани в кабината и два хибридни Plug-in варианта след броени месеци по пътищата ще се появи новият модел Opel Astra. Смяната на поколенията този път носи най-радикалните реформи, откакто преди 30 години Astra наследи Kadett в гамата на германската марка.

Новата, шеста поред генерация Astra, се ражда в момент, в който Opel вече е част от глобалния концерн Stellantis. За разлика от предшествениците си моделът не използва техниката на предишното си семейство General Motors. Сега Astra стъпва на модулната платформа с означение EMP2, която се споделя с последните издания на Peugeot 308 и DS4. Тези „французи“ са новите събратя на Astra. Сред тях автомобилът на Opel изпъква с ярка идентичност и отличителен дизайн. 

Astra запазва компактните си размери, като предлага повече вътрешно пространство и комфорт. Дължината на каросерията остава почти същата - 4,37 м, но междуосието е пораснало с 1,3 см до 2,67 м. Багажникът с регулиращо се дъно има вместимост 422 л при нормално положение на седалките.

Още със старта на продажбите ще се предлагат два хибридни варианта Plug-in със зареждане на батерията от външен контакт. Заедно с бензиновите и дизеловите двигатели гамата обхваща мощност в диапазона от 110 до 225 конски сили. Стандартна за бензиновите и дизеловите модели е 6-степенната механична трансмисия, а по-мощните версии могат да бъдат оборудвани с 8-степенен автоматик.

В помощ на водача функционират редица електронни системи. Автомобилът е оборудват с четири камери, пет радарни сензори и ултразвукови сензори отпред и отзад. Те работят в синхрон и осъществяват функции като адаптиране на скоростта в завоите и полуавтоматична смяна на лентата. Специална технология установява поставянето на ръцете на волана, с което се гарантира че той остава ангажиран със шофирането през цялото време. С разширен диапазон са системите за разпознаване на обекти в сляпата зона и позиционирането в средата на лентата за движение.

Адаптивният круиз контрол позволява автоматично намаляване и увеличаване на скоростта при следване на превозното средство отпред с поддържане на необходимата дистанция. В режим на действие и при наличие на автоматична трансмисия автомобилът не само може да спре, но и да потегли от място.

Новият модел Astra доразвива технологиите на Opel в областта на светлините. Интелигентните матрични фарове се състоят от общо 168 светодиодни елемента. Основният светлинен сноп се настройва безстепенно в рамките на милисекунди и не заслепява останалите участници в движението. Идващите насреща превозни средства се „обгръщат“ от светлинния поток на Astra, за да може водачът да има най-добра видимост в тъмното.

Удобни седалки с масаж и вентилация

Дигитализацията променя изцяло вътрешния облик на новото поколение Opel Astra. Широкият, дигитален кокпит (като опция напълно остъклен) включва два 10-инчови дисплея, интегрирани без видимо прекъсване. Благодарение на специфичен слой се предотвратяват отраженията от и върху екрана.

Новото табло е максимално изчистено от бутони и превключватели. Не са необходими и кабели, тъй са налични последно поколение инфоразвлекателни системи с услуги за свързаност. Те се управляват както с гласов контрол, така и с докосване, като могат да бъдат свързани безжично с Apple Car Play и Android Auto.

Удобните седалки на Opel са сертифицирани от германското „Дружество за здрави гърбове“ и са позиционирани по-ниско отпред. Така се засилва усещането за спортно шофиране, като в същото време се гарантира комфортна стойка. Те се регулират ръчно или електрически и се предлагат дори с напа и с вентилация, масаж (за водача) и подгряване отпред и отзад.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили