Първи Jeep на ток за САЩ

Wagoneer S ще е първият изцяло електрически Jeep, който ще се появи на американския пазар.

Wagoneer S предлага 600 к.с. и висока проходимост

500 км пробег с едно зареждане

По отношение на електрификацията американската марка Jeep досега действаше предпазливо, като лансира два-три Plug-in хибрида и малкият електрически SUV модел Avenger (в Европа), който споделя техника с други автомобили от концерна Stellantis. Високоволтовият пробив на Jeep обаче трябва да се осъществи от модел, който се намира в противоположния край на гамата, за разлика от Avenger. Това е новият Wagoneer S, който е пълноразмерен SUV, но реално няма нищо общо със сегашния бензинов флагман на марката със същото име – Wagoneer и Grand Wagoneer.

Wagoneer S ще бъде първият електрически автомобил на Jeep в неговата родина САЩ. С размерите си 4,89 м дължина, междуосие 2,87 м и тегло 2,6 тона той е по-скоро компактен SUV за американските стандарти. Задвижването се осигурява от електрически двигатели на предния и задния мост, които гарантират изобилие от динамика с мощност до 600 к.с. (441 kW) и 837 Нм въртящ момент. Спринтът от 0 до 100 км/ч трябва да отнема 3,4 секунди, а максималната скорост е ограничена до 200 км/ч.

Дизайнът на Wagoneer S е по-скоро спортно-луксозен, отколкото офроуд.

Батерията с капацитет 100 kWh е инсталирана в долната част на новата STLA платформа и с едно зареждане прави възможен пробег около 500 километра. Вероятно скоро ще се появят и други опции за батерии за по-голям или по-малък пробег (съответно и цени). Jeep няма да предлага 800-волтова технология за особено бързо зареждане, а залага на 400-волтова технология. Независимо от това батерията трябва да може да се зарежда от 20 до 80 процента за по-малко от 25 минути с помощта на бързо зарядно устройство.

Интериорът предлага премиум качество и хайтек в стила на сегашните модели Wagoneer и Grand Wagoneer.

Дизайнът на Wagoneer S е различен от традиционната стилистика на марката Jeep. Конструкторите са постигнали ниска стойност на челно съпротивление (0,29) и модерна визия, но отпред се набива в очи липсващото лого на марката. Характерната за Jeep висока проходимост трябва да се осигури от петте програми за шофиране, които водачът може да избира – автоматична, спортна, еко, за сняг и за пясък. Продажбите в САЩ ще стартират в края на тази година, а през 2005 г. и в Европа, тъй като моделът е глобален за много пазари.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили