Първи сериен соларен автомобил

Lightyear 0 е първият сериен автомобил, който се задвижва от слънчева енергия и допълнително зарежда батерията си от контакт.

Слънчевата енергия осигурява пробег от 70 км всеки ден

По един мотор на всяко колело

След шест години изследователска и конструкторска работа нидерландската хайтек компания Lightyear представи първия сериен соларен автомобил в света. Първите доставки ще започнат през есента. Годишно ще се произвеждат около 1000 броя, цената е 250 000 евро. 

Моделът Lightyear 0 разполага с двойни соларни клетки, които имат обща площ над 5 квадратни метра. Те генерират електрическа енергия, когато колата е в движение или е паркирана на място. При оптимални условия с интензивна и продължителна слънчева светлина пробегът се увеличава с със 70 километра на ден благодарение на акумулираната слънчева енергия. Батерията с капацитет 60 киловатчаса се зарежда и от контакт. Когато е пълна, тя осигурява преодоляването на дистанция от 625 км. С допълнителните 70 км от слънчевата енергия, пробегът достига 700 км.

При климатичните условия на държави като Германия и Холандия, водачите могат да шофират изцяло със слънчева енергия около два месеца годишно. В по-южни страни като Португалия и Испания слънцето осигурява използването на автомобила в 6-7 месеца от годината.

Соларният автомобил се задвижва от четири електромотора на всяко колело. Максималният въртящ момент от 1720 Нм е много по-висок от сумарната мощност, която възлиза на 170 конски сили. Добрата аеродинамика и ниският коефициент на челно съпротивление (0,19) допринасят за ефективното използване на енергията. Лимузината е дълга 5,08 м и тежи 1575 кг. С консумация на електроенергия в размер на 10,5 киловатчаса на 100 км това е най-икономичният електромобил.

За разлика от други коли на ток, тук по-високата скорост не води до бързо изчерпване на батерията. С темпо от 110 км/ч моделът Lightyear 0 може да измине над 560 км. Динамиката е напълно приемлива с ускорение от 0 до 100 км/ч за 10 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път до 160 км/ч. 

Дизайнът е минималистичен и максимално изчистен. В интериора е инсталиран само един екран, който е с диагонал 10 инча. Обновяването на софтуера се извършва по въздуха. Материалите в интериора са от устойчиви и рециклирани източници.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили