Първи хибрид на McLaren

Първият хибриден автомобил на McLaren носи името Artura и по дизайн наподобява на осемцилиндровия бензинов модел McLaren 720S.

Artura разполага с мощност от 680 конски сили

За първи път McLaren използва мотор V6

След като скъсаха с Европейския съюз англичаните ускоряват и раздялата си с автомобилите с вътрешно горене. McLaren е поредната британска марка от най-високия сегмент наред с Bentley и Jaguar, която се насочва към електрическата мрежа. Първият електрифициран модел в историята на McLaren се нарича Artura и представлява Plug-in хибрид с цена от 225 000 евро нагоре. Той може да изминава кратки отсечки с дължина до 30 км изцяло на ток при скорост до 130 км/ч, а за останалата част от пътуването се разчита на 3,0-литров битурбо двигател.

За традиционна компания като McLaren новият автомобил е същинска революция, не само защото съчетава електричеството и бензина, но и защото моторът е само с 6 цилиндъра. Те са подредени във V-образна форма под ъгъл 120 градуса за по-нисък център на тежестта и със сухо мазане на картера. Двигателят е изцяло от алуминий, като с помощта на двете турбини генерира мощност от 585 конски сили и също толкова въртящ момент – 585 Нм. Електромоторът е интегриран  в новата 8-степенна автоматична трансмисия и увеличава ресурса на силовия тракт. Комбинираната мощност възлиза на 680 конски сили и 720 Нм, а това гарантира максимална скорост на движение от 330 км/ч.

Ускорението е точно като за McLaren -  за 3,0 секунди от 0 до 100 км/ч, за 8,3 секунди от 0 до 200 км/ч и за 21,5 секунди от 0 до 300 км/ч. Първият хибрид на марката е и най-икономичният модел от нейното създаване. Когато батерията с капацитет от 7,4 киловатчаса е пълна, първите 100 км се изминават само с 5,5 л бензин (по данни на производителя). Зареждането се извършва не само с включване в контакт или на зарядна станция, но и по време на движение, тъй като бензиновият мотор е достатъчно мощен да генерира и електрическа енергия.

Инженерите на McLaren са успели да сведат общото тегло на автомобила под 1,5 тона, прилагайки широко карбона при изработката. Цялата Plug-in система с електромотора и батерията тежи общо 130 кг. Така Artura остава по-лек модел в сравнение с повечето спортни коли с идентична мощност, което се отразява много благоприятно на динамиката.

Каросерията McLaren Artura има форма на купе и е дълга 4,54 м.
Спортният кокпит е оборудван само с дигитални уреди, като дисплеят на централната конзола е вертикален и обърнат към водача.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили