Първо комби на ток

Peugeot е-308 излиза с два варианта на каросерия

Въвеждат по-мощен електродвигател, пробегът надхвърля 400 км

През лятото на следващата година Peugeot ще пусне в продажба новия модел е-308 с изцяло електрическо задвижване. Ще се предлагат традиционните два варианта на каросерията – хечбек и комби. Така френската компания става първият европейски производител, който предлага 100% електрически автомобил в комби версия. Този тип автомобили са много популярни в Централна и Западна Европа, особено в компактния сегмент, поради по-големия багажник и функционалност.

Електрическият хечбек е-308 и електрическото комби е-308 SW ще се задвижват от напълно нов двигател, който разполага с по-голям ресурс от сегашните електромобили на Peugeot. Мошността му възлиза на 115 киловата (156 конски сили), а пробегът надхвърля 400 км в комбиниран WLTP цикъл в зависимост от нивото на оборудване. При лансирането през лятото ще се предлагат нива на оборудване Allure и GT.

Моделът е-308 е адаптиран към потребностите на клиентите в най-конкурентния С-сегмент. Модерният и атрактивен външен вид е комбиниран с удоволствие от управлението и водеща в сегмента ефективност. Средният разход на енергия от 12,7 киловатчаса на 100 км е постижение, което ще се превърне в еталон сред конкуренцията.

Дизайнът на електрическите модели е-308 и e-308 SW съчетава гените на Peugeot и символите на съвременния динамичен свят. Дългият преден капак подчертава елегантността на силуета. Обемите са чувствени и изразителни, а новата емблема на марката стои гордо в центъра на предната част.

Отпред светлинният подпис във формата на зъби рамкира матрични LED светлини. Задните светлини също са LED и наподобяват нокти. Публиката вече свързва този дизайн именно с френската марка, чийто символ и лого е царят на животинския свят – лъвът. Новите 18-инчови алуминиеви джанти са специално разработени за електрическите варианти на модела Те са част от аеродинамичния пакет, който е проектиран за по-ниско съпротивление и съответно по-добра ефективност.

Задвижването на хечбека и комбито е-308 се осъществява от електрически двигател, който е нова разработка. Той генерира мощност в размер на 115 киловата (156 конски сили) и 260 Нм максимален въртящ момент, който е на разположение винаги за незабавна реакция при натискане на педала на газта. Ускорението е бързо и безшумно, без никакви вибрации и без въглеродни емисии. За любителите на по-високите мощности Peugeot предлага и Plug-in хибридна версия с ресурс от 225 к.с. В гамата остават и двигателите с вътрешно горене.

Батерията също е от ново поколение. Нейният капацитет е 54 киловатчаса. Химичният състав съдържа 80% никел, 10% манган и 10% кобалт. Тя работи на 400 волта и позволява пробег над 400 км. Вграденото трифазно зарядно устройство е стандартно и има номинална мощност от 11 киловата. От 100-килооватова зарядна станция батерията се зарежда от 20% до 20% от капацитета си за по-малко от 25 минути.

Нисък разход на енергия

Работата на инженерите по двигателя, аеродинамиката, намаляване на теглото и триенето дава своите плодове. Резултатът от усилията в тази насока е забележително ниската средна консумация на енергия от 12,7 киловатчаса на 100 км. Водачът може да влияе върху разхода на енергия със стила си на шофиране и с избора на режим (еко, нормален и спортен). Налична е и функция за интензивно регенериране на спирачна енергия при намаляване на скоростта и спиране.

Водачът и пътниците се наслаждават на най-новото поколение i-Cockpit. Той се състои от компактен отопляем волан, триизмерен цифров дисплей на нивото на очите, който може да бъде персонализиран, и централен 10-инчов сензорен екран. Акцентът е поставен върху ергономичността с напълно конфигурируеми виртуални бутони и свързаност. ИНфо-развлекателната система прави изживяването при пътуване интуитивно и комфортно.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили