Пътят между Русе и Бяла ще бъде готов до 2028 г.

До края на 2023 г. завършват проекта за изграждане на тунел под Шипка

Укрепват свлачището при тунел “Железница” на магистрала “Струма”

Готвят промени в Закона за ВиК

Един от участъците с най-много пътни катастрофи - между Русе и Бяла, ще стане магистрален, но чак през 2028 г. Това стана ясно от отговори на служебния регионален министър Иван Шишков на депутати в регионална комисия. Участъкът е част от бъдещата магистрала между Русе и Велико Търново и включва обходът на град Бяла. Строителството на трасето ще е на инженеринг, при който избраният изпълнител проектира пътя и след това го изгражда. Вече е сключен договор, като предстои да бъде избран и строителен надзор.

Като най-голям проблем за изпълнението на големи инфраструктурни проекти Шишков посочи липсата на подробни устройствени планове (ПУП), проекти за бъдещите обекти, неукрепени свлачища и неизвършени отчуждения.

Липсата на ПУП е причина за забавяне на строителството на пътя Видин-Благоевград, както и за образуването на тапи на границата със Сърбия, тъй като магистрала “Европа” свършва на 150 метра от граничния пункт, обясни Шишков. Както и да не се работи по укрепване на 84 свлачища, въпреки сключените договори и платените 180 млн. лв. по тях авансово през 2020 г. Анализ ще трябва да посочи, по които от тях може да се работи без ПУП, като оценката на ведомството към момента е, че това ще са над 30 свлачища.

Свлачището пред тунел “Железница” на магистрала “Струма” е причина за забавяне на пускане на движението по готовата отсечка. Предстои внасяне на проект за укрепване на свлачището и разделянето на процеса на два етапа. При първият ще се направи първоначално укрепване на свлачището и ще се пусне движението в тръбата на тунела в посока от Гърция към София, а след цялостното му укрепване и в обратна посока, обясни Шишков. И допълни, че съдбата на магистралата през Кресненското дефиле ще стане ясна, след като приключат еко оценките в МОСВ. Припомняме, че преди дни ВАС отсъди, че бившият екоминистър Борислав Сандов е спрял незаконно ОВОС-а за трасето, а преди месец бяха утвърдени и еко целите за отсечката през дефилето, което на практика даде зелена светлина за проекта, финансиран с евросредства.

Шишков допълни, че през декември предстои да се одобри процедурата за отчуждение на терените за строителство на пътя между Враца и Монтана. До края на 2023 г. ще продължат проектантските дейности по изграждане на тунела под Шипка и се готвят промени в Закона за ВиК, с които всички ВиК оператори в страната да станат част от консолидираните територии и да имат достъп до евроинвестиции, допълни Шишков.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България