Самолетите на водород излитат

Universal е подписала писма за намерения с испанската компания Air Nostrum за преоборудване на 11 самолета Dash 8-Q300 (на снимката), с Ravn Аляска за други пет и с Icelandair Group за неуточнен брой апарати.

Канадският Dash 8-Q300 се сдобива с нов образ

Водородното гориво е енергийно плътен и е напълно чист продукт

Пакетите за преобразуване анулират въглеродните емисии на апаратите

Компаниите Universal Hydrogen и MagniX са разработили пакети за преобразуване, които включват клетки с водородно гориво и електрически задвижващи агрегати, за да превърнат De Havilland Canada Dash 8 в самолети с нулеви въглеродни емисии.

Пол Еременко, бивш изпълнителен директор на Airbus и Raytheon Technologies, е съосновател на базирания в Лос Анджелис Universal Hydrogen, който възнамерява да внедри технологията за зелено водородно гориво в регионалните самолети в рамките на три години.

Поради нарастващото търсене на чиста енергия, Еременко прогнозира, че технологията на Universal ще се развива. Той изчислява, че годишните приходи могат да достигнат 1 млрд. долара до 2030 г. и до 100 млрд. долара до 2040 г.

„Става въпрос за много енергийно плътен и е напълно чист продукт”, казва Еременко за водородното гориво. Страничният продукт, добавя той, е просто вода.

За разлика от литиево-йонните батерии, високата енергийна плътност на водородното гориво е достатъчна за използването му за самолети, добавя той.

Еременко планира да „развие пазара”, като разработи пакет за модернизиране на системите Dash 8-Q300. Пакетът включва горивна клетка и двойни, двумегаватови електрически двигатели Magnix, които да заменят конвенционалните турбовитлови, произведени от Pratt & Whitney. След като бъде монтиран, Dash-8 ще се превърне в най-големия водороден самолет в света.

Системата за водоснабдяване на Universal ще използва два или три модула с дължина два метра, всеки от които се съдържат две капсули за съхранение на водород, под газообразно или течно състояние.

Модулите ще заменят последните няколко реда седалки, намалявайки капацитета от 50 на 40 пътници. Въпреки загубата на места, предимството на разходите за водородните горивни клетки и поддръжката предполагат „поне 25% подобрение”, казва Еременко.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Технологии