СЕМ е получил 22 сигнала за онлайн реклама на енергийния прах

Съвет за електронни медии (СЕМ)

Здравният министър разпореди проверка

Има 22 сигнала до Съвета за електронни медии (СЕМ) от вчера по повод клип, рекламиращ енергийна напитка в прахообразен вид. Това съобщи на заседание на регулатора днес изпълняващата длъжността председател Габриела Наплатанова.

„Бяха зададени и на нас въпроси, свързани с регулацията он

лайн, за която СЕМ няма правомощия по закон“, посочи Наплатанова. По думите ѝ в една трета от европейските държави има стриктни правила и регулация върху съдържанието, публикувано от т.нар. влогъри и инфлуенсъри - хора с влияние върху аудиторията в мрежата, върху съдържанието, Тази регулация е на базата на техния приход от реклами онлайн, на размера на аудиторията и на характера на създаваното съдържание, допълни Наплатанова.

Ставаме свидетели на абсурди като това енергийна напитка да рекламира, че се приема, чрез смъркане - нещо, което на мен ми се струва обезпокоително, посочи Соня Момчилова, член на СЕМ.

Междувременно стана ясно, че министърът на здравеопазването д-р Галя Кондева е разпоредила на Регионалните здравни инспекции да извършат проверки в спешен порядък във физически обекти, за които има информация, че може да се предлагат т.нар. „енергиен сниф“.

Проверките ще се реализират съвместно с представители на Комисията за защита на потребителите.

Експерти на МЗ са извършили мониторинг на места за продажба от разстояние, като е изготвен списък, по който също ще бъдат извършени проверки.

След установяване на произхода на продуктите, веригата на доставки, както и вложените суровини и съставки, ще бъде изготвена преценка за безопасността на предлаганите продукти чрез назална употреба, както и необходимостта от предприемане на мерки, целящи евентуално ограничаване или забрана.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България