Слаби ученици няма да учат вкъщи

Асен Александров коментира, че има възможност за много нереални молби за обучение от вкъщи, което ще затруднява преценката.

РУО и училищата ще преценяват всяка молба от родител за обучение онлайн в домашни условия

Ще се следи за отсъствия и оценки

Дистанционната форма може да отвори кутията на Пандора

Колко отсъства и какви оценки има даден ученик ще следят ръководствата на училищата и Регионалните управления на образованието (РУО) в страната преди да се вземе решение дали той може да бъде пуснат да учи от вкъщи за повече от 30 дни по искане на родителите му. Това обясни пред “Труд” Асен Александров, директор на 51 СУ и председател на Сдружението на директорите във връзка с възможността семействата на подават заявления за новата дистанционна форма на обучение в условията на COVID-19.

Миналата седмица депутатите приеха текстове в Закона за предучилищното и училищното образование, според които, началниците на РУО ще могат да вземат решение да пускат деца за онлайн обучение вкъщи за повече от месец по различни от медицинските причини. Насоките на МОН за това все още се разработват, но на места в училищата вече има подадени молби за освобождаване от присъствие в училище, показа проверка на “Труд”.

“Много е сложен проблемът. Ние ще видим първо медицинските и другите основания. Ще бъде субективната преценка на училището и на РУО. Министърът каза, че ще се следи ангажираността. Ако един ученик, който по принцип предишната или по-предишната година не е бил достатъчно ангажиран с учебния процес, не е идвал в редовните часове, не е бил достатъчно заинтересован, може да се счита, че неговата желание за минаване в дистанционна не е чак толкова свързано с коронавирус. Ще се гледа случай по случай”, обясни Александров.

По думите му има опасения, че “маргинализирани групи, за които образованието не е ценност, биха желали да се възползват от това си право - да не ходиш на училище, но да получаваш социалните. Нали си представяте кутията на Пандора. Досега ние се чудехме как да идват на училище, за да се социализират, а сега ще намерят адвокати и юристи, които ще им напишат молбите, че има болни, че ще притесняват и др., и училищата ще са празни, а няма да се води, че учениците отсъстват”.

Затова първа стъпка при молби за дистанционна форма, независимо от основанията, ще бъде да се разговаря с родителите.

Предстоят разговори

Школата не могат на две скорости

“Ако родителите очакват, че подавайки заявления, ще получават това, което през април и май като дистанционно обучение, няма как да стане. Няма как училището да работи на две скорости - дистанционно и присъствено. Така че трябва да преосмислят. Това е голямото заблуждение, има някакви свърхочаквания”, обясни Александров и посочи, че може би ще има много молби, които няма да са реални и актуални, което ще затрудни да се отделят тези, при които наистина има нужда детето да остане да учи вкъщи.

“Представете си януари и февруари, родители решават, че заради студа няма да ходят да се разкарват и пускат заявления за дистанционно... В никоя държава го няма това. Има 2-3 заявления при нас вече, но ние ще говорим с родителите и ще им кажем какво можем да предложим. Дистанционното не е задължително синхронно, може да бъде и асинхронно - ти даваш задачи и ученикът ти дава отговор. Виждаш го веднъж за един час на седмица и това е”, уточни директорът на 51 СУ.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Образование