Следим домата от полето до трапезата

Много хора са готови да платят повече, ако знаят откъде са продуктите в храната на трапезата им.

 

Над 50 на сто от потребителите в Европа търсят “зелени“ стоки 

Все повече хора държат на биоразградимите опаковки

Хвърляме храни за над 400 млрд. долара

Все повече хора държат да знаят къде са отгледани продуктите, които купуват за трапезата си, и съставките, от които са приготвени сосове, пасти, сирена, печива, хляб и сладки, които  продават в магазините. Това е последната тенденция в потребителското търсене, която е сред акцентите в презентациите и на изложбените щандове по време на едно от най-големите хранителни изложения в Европа - Tuttofood, което се провежда от 22 до 26 октомври в Милано, Италия.

За да отговорят на търсенето все повече производители от хранително-вкусовата промишленост си партнират със стартиращи технологични компании за разработка на софтуерни приложения, които проследяват зеленчуците, житните култури и суровини като млякото от полето или фермата, през транспорта, съхраняването и дистрибуцията. Така реално те проследяват пътя на всички съставки на крайните продукти, които достигна до витрините и съответно до трапезата ни. При вината например е важен не само процесът до бутилирането им, но също последващото отлежаване и съхранените да е при подходящи условия, така че потребителят да получи най-добро качество, обясни представител на италианска изба. Проследимостта на храните помага да се различат и истинските продукти от имитиращите.

Хората са склонни да платят двойно, ако в сладоледа, който купуват, е ясно от кой регион и дори в коя ферма са произведени шамфъстъкът, орехите, млякото, ягодите или другите съставки, използвани в направата му, обясни един от изложителите на Tuttofood. Според него кризата с Covid-19 и фактът, че хората са прекарвали все повече време в домовете си, са засилили допълнително тази тенденция. В същото време безглутеновите, веган и сладоледи без лактоза към момента представляват едва 3 на сто от пазара на сладоледи, въпреки широката им реклама.

Сред другите отчетени тенденции е ръст в продажбите на готови и замразени храни за сметка на забавяне на продажбата на безалкохолни и алкохолни напитки заради затворените заведения или ограниченията в работата им. 

Проучване, направено по поръчка на изложението, показва, че над 50 на сто от потребителите са склонни да платят повече, ако са сигурни, че при направата на храните и добиване на суровините за тях са взети мерки за опазване на околната среда и защита на местните общности и производители. Още по-голям дял от потребителите - 67 на сто, са категорични че биха посегнали само към храни от щанда в магазините, чиито опаковки са биоразградими, а над 70 на сто вярват, че новите технологии и иновациите могат да допринесат за опазване на околната среда.

Сред другите важни теми, засегнати на изложението, е как да се намали изхвърлянето на храни. В момента 10 на сто от произведените в света хранителни продукти се изхвърлят. Общата стойност на изхвърляните продукти е над 400 млрд. долара.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика