Все повече хора държат на биоразградимите опаковки
Хвърляме храни за над 400 млрд. долара
Все повече хора държат да знаят къде са отгледани продуктите, които купуват за трапезата си, и съставките, от които са приготвени сосове, пасти, сирена, печива, хляб и сладки, които продават в магазините. Това е последната тенденция в потребителското търсене, която е сред акцентите в презентациите и на изложбените щандове по време на едно от най-големите хранителни изложения в Европа - Tuttofood, което се провежда от 22 до 26 октомври в Милано, Италия.
За да отговорят на търсенето все повече производители от хранително-вкусовата промишленост си партнират със стартиращи технологични компании за разработка на софтуерни приложения, които проследяват зеленчуците, житните култури и суровини като млякото от полето или фермата, през транспорта, съхраняването и дистрибуцията. Така реално те проследяват пътя на всички съставки на крайните продукти, които достигна до витрините и съответно до трапезата ни. При вината например е важен не само процесът до бутилирането им, но също последващото отлежаване и съхранените да е при подходящи условия, така че потребителят да получи най-добро качество, обясни представител на италианска изба. Проследимостта на храните помага да се различат и истинските продукти от имитиращите.
Хората са склонни да платят двойно, ако в сладоледа, който купуват, е ясно от кой регион и дори в коя ферма са произведени шамфъстъкът, орехите, млякото, ягодите или другите съставки, използвани в направата му, обясни един от изложителите на Tuttofood. Според него кризата с Covid-19 и фактът, че хората са прекарвали все повече време в домовете си, са засилили допълнително тази тенденция. В същото време безглутеновите, веган и сладоледи без лактоза към момента представляват едва 3 на сто от пазара на сладоледи, въпреки широката им реклама.
Сред другите отчетени тенденции е ръст в продажбите на готови и замразени храни за сметка на забавяне на продажбата на безалкохолни и алкохолни напитки заради затворените заведения или ограниченията в работата им.
Проучване, направено по поръчка на изложението, показва, че над 50 на сто от потребителите са склонни да платят повече, ако са сигурни, че при направата на храните и добиване на суровините за тях са взети мерки за опазване на околната среда и защита на местните общности и производители. Още по-голям дял от потребителите - 67 на сто, са категорични че биха посегнали само към храни от щанда в магазините, чиито опаковки са биоразградими, а над 70 на сто вярват, че новите технологии и иновациите могат да допринесат за опазване на околната среда.
Сред другите важни теми, засегнати на изложението, е как да се намали изхвърлянето на храни. В момента 10 на сто от произведените в света хранителни продукти се изхвърлят. Общата стойност на изхвърляните продукти е над 400 млрд. долара.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш